فضاسازی بیمارستان امام رضا (ع) اولویت مدیریت شهری است

شهردار کرمانشاه گفت: اصلاح جدول‌ها، فضاها و ‌تامین مبلمان شهری و امکانات رفاهی در داخل و بیرون مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، همچون فضاسازی‌های سطح شهر در اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست مشترک روسای دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه صبح امروز –شنبه ۲۰ مهرماه- برگزار شد. در این نشست طرفین برای رفع مشکلات حوزه سلامت و تقویت و ارتقاء شاخص‌های این حوزه به توافق‌هایی رسیدند.

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه با بیان اینکه اعتماد بین شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی برقرار است و این موجب پیشبرد امور و مشارکت‌ها می‌شود، اظهار کرد: نگاه ویژه‌ای به این بیمارستان دارم و مطلع هستم بسیاری از بیماران این بیمارستان از اقشار محروم هستند و ‌وظیفه ما تقویت این مجتمع است.

وی ادامه داد: ساخت همراه‌سرا بسیار ارزشمند و ‌اثربخش است و از عزیزیان، خیر ساخت این همراه‌سرا برای پیشقدم شدن در این‌ کار خیر تشکر می‌کنم. شهرداری بر ساخت همراه‌سرا نظارت کرده و با همکاری صد درصدی و صرف‌نظر کردن از تمام مطالبات مالی شهرداری، زمینه این کار بزرگ را توسط خیر فراهم می‌کند.  

طلوعی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام رضا (ع) همچون معابر اصلی شهر در اولویت مدیریت شهری برای فضاسازی، آسفالت و بهسازی است، تصریح کرد: شهرداری در زمینه اصلاح جدول‌ها، فضاها و ‌تامین مبلمان شهری و امکانات رفاهی در داخل و بیرون بیمارستان امام رضا (ع) همکاری می‌کند.  

شهردار کرمانشاه گفت: قراردادی مابین شهرداری و بیمارستان، در جهت محوطه‌سازی بیمارستان سوختگی گلستان و ‌محیط‌های پیرامونی منعقد خواهد شد و بیشترین همکاری در این ‌جهت انجام می‌شود.

علی سروش، رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در این نشست اظهار کرد: از شهرداری کرمانشاه می‌خواهیم در زمینه تغییر کاربری قطعه زمین مشخص شده در بیمارستان جهت احداث همراه‌سرای بیمارستان توسط خیرین، اجرایی کردن مصوبات پیشین شورای شهر و شهرداری در خصوص محوطه‌سازی بیمارستان همکاری کنند.  

وی ادامه داد: سنگفرش پیاده‌رو بیرون مجتمع خصوصا مقابل کلینیک و هدایت آب‌های سطحی خیابان مقابل بیمارستان از انتظارهای ما از شهرداری است.  

در ادامه این نشست، محمودرضا مرادی، رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات شهرداری زیاد بوده و مسایل مختلفی گریبانگیر این نهاد است، اظهار کرد: ما نیازمند مشارکت بیشتر شهرداری در زمینه توسعه سلامت هستیم.

وی ادامه داد: توقع‌های دانشگاه از شهرداری، به خصوص همکاری در این مجتمع است که با توجه به وجود اساتید و ‌پزشکان توانا و تجهیزات مدرن و بسیار گران‌قیمت که در این مرکز نصب شده و خواهد شد و فرصت بزرگی برای منطقه و شهر است، محوطه‌سازی و زیباسازی این مجتمع برای تکمیل خدمات، ضروری است.

مرادی افزود: نبود پارکینگ مناسب، همراه‌سرا، فضای پیاده‌رو و پاویون مناسب، فضای سبز برای بیماران و خانواده‌ها از جمله مشکلات بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هدف ما استفاده از قابلیت شهرداری در جهت همراهی با ساخت پروژه‌ها، آسفالت و محوطه‌سازی و دسترسی مناسب مردم به بیمارستان گلستان است که به زودی بیمار خواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا، کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت دو میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که ۱۵ بهمن ماه ۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید و کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.  

اکنون دو هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.

کد خبر 392946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.