محور داران - الیگودرز ساماندهی شود

نماینده بوئین و میاندشت در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: محور داران - الیگودرز با توجه به وقوع تصادفات بسیار در این منطقه همچنین وجود بار ترافیکی بسیار نیازمند اقدامات جدی اداره راه و شهرسازی استان است.

علی کیخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بوئین و میاندشت غربی‌ترین شهرستان استان اصفهان است و حدود چهار سال از جدا شدن آن از شهرستان فریدن می‌گذرد و خوشبختانه اکثر ادارات استان در این منطقه مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از ادارات در این شهرستان مستقر نشدند، افزود: یکی از درخواست‌های این شهرستان استقرار همه ادارات استان در این شهرستان است تا مردم منطقه با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان بتوانند به راحتی از خدمات آنها استفاده کنند.

نماینده بوئین و میاندشت در شورای اسلامی استان در خصوص مشکلات شهرستان بوئین و میاندشت گفت: ادامه محور داران - الیگودرز یکی از این طرح‌هاست که تا این باند تا حوالی بوئین و میاندشت ادامه یافته اما این باند به سمت الیگودرز هنوز اجرایی نشده است و با توجه به وجود تصادفات بسیار در این منطقه همچنین وجود بار ترافیکی بسیار در این محور خواستار اقدامات جدی اداره راه و شهرسازی استان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بوئین و میاندشت پتانسیل بسیار خوبی در موضوع گردشگری دارد، اظهار کرد: شهر افوس در این منطقه یکی از مهمترین نقاط گردشگری است و به عنوان منطقه نمونه گردشگری در هیئت دولت به تصویب رسیده است که این شهرستان دارای پتانسیل گردشگری زمستانه و گردشگری تابستانه است.

کیخایی با بیان اینکه چهار سال از راه‌اندازی دومین پیست اسکی استان اصفهان در شهر افوس از توابع بوئین و میاندشت می‌گذرد، افزود: استقبال بسیار خوبی از سمت گردشگران در این پیست اسکی صورت گرفته و با وجود نصب بالابر این پیست نیازمند یک دستگاه برفکوب است که امیدواریم مسئولان استانی در این زمینه ما را یاری کنند.

وی در خصوص مراکز اقامت بوم‌گردی خاطرنشان کرد: این مراکز بوم‌گردی در حال افزایش است و یک خانه بوم‌گردی در شهر افوس و یک خانه در بوئین و میاندشت است که هر دو مورد استقبال گردشگران بوده است و به گردشگری این منطقه رونق داده‌اند.

نماینده بوئین و میاندشت در شورای اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه در جهت برندسازی جشنواره‌هایی در این منطقه برگزار می‌شود، گفت: یکی از این جشنواره‌ها جشنواره شهر برفی است که امسال چهارمین جشنواره شهر برفی را در افوس برگزار می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری و صنعتی در غرب استان، تصریح کرد: یک شهرک صنعتی در منطقه بوئین و میاندشت وجود دارد که در محدوده روستای داشکسن واقع شده که تعداد قابل توجهی واحد صنعتی در آن وجود دارد اما به جهت مشکلات اقتصادی تعداد زیادی از آنها فعال نیستند اگرچه پیگیری بسیاری از طرف مسئولین بوده اما مشکلات صنعتگران منطقه همچنان وجود دارد.

کیخایی با تاکید بر اینکه شهرستان بوئین و میاندشت در سطح فرهنگی خوبی قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن سطح باسوادی افراد منطقه و اهمیت موضوعات فرهنگی برای این شهرستان همواره امور فرهنگی و آموزشی در اولویت فعالیت‌های این منطقه بوده است.

کد خبر 392944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.