۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
از پاریس تا پرسپولیس

اصفهان، هتل عباسی و یک پیاده‌رو مملو از موتورهای سنگین فرانسوی، در انواع و اقسام مدل‌ها و رنگ‌ها متعلق به گروهی متشکل از ۵۵ زن و مرد که آمدند تا به دنیا ثابت کنند چهره واقعی ایران متفاوت از سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان در طول چند روز اخیر میزبان گروهی از موتورسوارانی بود که با همکاری "کانون گردشگران طبیعت ایران" برای دومین بار به ایران آمدند تا به جهان ثابت کنند برخلاف تبلیغات منفی موجود در دنیا مبنی بر نبود امنیت کافی در ایران برای گردشگران خارجی، ایران با مردمانی میهمان‌پذیر و مهربان مقصد گردشگری زیبا و امنی است. به گفته نورالدین هاشمی، مدیر کانون گردشگران، هریک از اعضای این تیم قرار است سفیری برای حمایت از ایران در برابر ظلمی باشد که در روند سیاسی دنیای امروز به این کشور تحمیل می‌شود.

این گروه با سرپرستی "اریک مسه دو بست"، مدیر "باشگاه ماجراجویی T۳ فرانسه" این سفر را با عنوان "از پاریس تا پرسپولیس" آغاز کرده‌ اند و در مسیر خود، سراسر اروپا، ترکیه، آذربایجان، ماکو، ارومیه، سقز، همدان، اراک، اصفهان را پشت سر گذاشته‌اند و مقصدهای بعدی آن‌ها یاسوج و در نهایت پرسپولیس است. گروه موتورسواران در حال حاضر دومین سفر خود را در ایران سپری می کنند و در سفر قبلی از لطف‌آباد خراسان، نیشابور، سبزوار، یزد و کرمان نیز بازدید داشته‌اند.

اریک مسه دو بست که خود اهل پاریس است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا هدف خود و گروهش را از راه‌اندازی این تور، شکستن مرز فضاهای کنترل شده جهانی عنوان کرد. وی مقصود خود را بدین ترتیب تشریح کرد که "با توجه به تبلیغات موجود در رسانه‌ها، عموم مردم در بیشتر نقاط دنیا، ایران را کشوری خطرناک، نامناسب و تروریستی می‌دانند، این در حالی است که ما می‌دانیم چنین چیزی حقیقت ندارد و فراتر رفتن از مرزهای کنترل شده و غیر واقعی باعث می‌شود که جهان را با دیده واقعیت بنگریم. در حقیقت در لحظه ورود به ایران تنها کاری که می‌توان کرد عشق ورزیدن به این کشور و اهالی آن است. بنابراین می‌توان به ایران آمد و جایگاه واقعی آن را در جهان مشخص کرد."

وی در ادامه عنوان کرد که با این سفر می‌خواهد موقعیت و تصویر ایران را در میان مردم فرانسه ارتقا بخشد. اریک از تدارک سفری دیگر به ایران خبر داد و گفت: "می‌خواهم مردم کشورم را به ایران ببرم تا آن را ببینند و بدانند ساکنان این کشور بسیار مهربان، دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز هستند. آن‌ها شما را اهل هر کجایی که باشید با نهایت لطف و مهربانی به صرف غذا و چای دعوت می‌کنند."

اریک همچنین ایرانیان را مردمانی باسواد معرفی کرد و ادامه داد: "در مقایسه با دیگر کشورها، ایرانی‌ها مردمانی تحصیل‌کرده و صاحب تمدن هستند که از فرهنگ و تاریخ لذت می‌برند و به آن عشق می‌ورزند؛ با توجه به وجود تمامی این ویژگی‌ها در میان مردم فرانسه و نیز این حقیقت که سابقه دوستی میان ایران و فرانسه به قرن‌ها پیش و زمان روم برمی‌گردد، این عوامل نشانه‌های اشتراک فرهنگی میان این دو ملیت به حساب می‌آید."

علاوه بر این، وی ایران را با وجود داشتن شهرهایی هم‌چون یزد با سابقه پنج تا شش‌هزار سال قدمت، مهد تمدن جهان دانست و خاطر نشان کرد که قدیمی‌ترین شهرهای فرانسه حداکثر دوهزار سال قدمت دارند و این نشان می‌دهد که ایران پیشینه تاریخی غنی بدون رقیبی دارد.

اریک که بر خلاف گروهش برای گردش در شهر به بیرون از هتل نرفته و به انجام کارهای گروه پرداخته بود، وضعیت گردشگری ایران را بسیار درخشان و دارای پتانسیل بالقوه بسیار قوی دانست و گفت: "ایران ویژگی‌های بسیاری برای گردش‌پذیر بودن دارد و تنها نیاز این کشور در حوزه گردشگری این است که سیاستمدارانی مانند ترامپ از سیاست‌های خود برای به انزوا کشیدن آن دست بردارد و فرصت رشد و ترقی در این زمینه را از آن سلب نکند. ایران قلمرو او نیست و با توجه به وجود فرهنگ غنی، امکان ماجراجویی، سلیقه و تنوع غذایی بالا، کشور بسیار جالبی برای گردشگری به حساب می‌آید."

کد خبر 392943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهه IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    عالی بود! زنده باد éric و همراهنش.