ساعت فعالیت مترو تغییر کرد/راه‌اندازی سه خط BRT در شهر

شهردار اصفهان گفت: از فردا یکشنبه نخستین قطارشهری از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به افزایش تعداد مسافران قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰ هزار نفر از مترو برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه یکی از درخواست های مردم تغییر در حرکت ساعت فعالیت مترو است، گفت: باتوجه به درخواست مردم ساعت فعالیت مترو از روز یکشنبه نخستین قطارها از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها ۱۱ دقیقه است، تصریح کرد: تاکید شده تا پایان امسال با اضافه شدن چند قطار دیگر، سرفاصله زمانی قطارها به هشت دقیقه در زمان اوج کاهش پیدا کند که مدیرعامل سازمان قطار شهری و مدیرعامل متروی باید این موارد را به صورت جدی پیگیری کنند تا اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

نوروزی تاکید کرد: از همه شهروندان انتظار می‌رود قدر این سرمایه گذاری عظیم و گران را بدانند و از آن استفاده کنند تا کمتر با مشکلات آلودگی هوا و ترافیک در شهر مواجه باشیم.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان به زائران اربعین حسینی، گفت: اربعین امسال خدمت‌رسانی به زائران با اعزام ۹۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به مرز مهران در حال انجام است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال سه خط متروی اتوبوسرانی یعنی BRT طراحی شده و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار خواهد کرد که افزایش مسافر و ورود اتوبوس‌های جدید را در شهر در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اقداماتی که برای خرید اتوبوس‌های جدید و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در حال انجام است را برای شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوروزی با اشاره به دیدار مردمی با اهالی منطقه ۱۲، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری طبق اعلام قبلی به همراه شورای معاونان در جمع مردم منطقه ۱۲ حضور می‌یابیم و برای پاسخگویی و رفع مشکلات با مردم ملاقات می‌کنیم که امیدواریم به این عهدی که بستیم پایبند باشیم و این دیدار ها را تا حضور در تمام مناطق به صورت مستمر ادامه دهیم.

وی با تاکید بر ایجاد بستری برای آموزش مفاهیم و فرهنگسازی شهری برای دانش آموزان، تصریح کرد: سال گذشته کلاس شهر را با حضور دانش آموزان در مترو آغاز کردیم و امسال معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری و همیاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان کتابی را با عنوان «کلاس شهر» طراحی کردند که فرهنگ صحیح زندگی در شهر را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

شهردار اصفهان گفت: معتقدیم انجام اینگونه اقدامات، ریشه‌ای‌ترین و ارزشمندترین نوع فرهنگ‌سازی است و امیدواریم این طرح به اهداف تربیتی و فرهنگی خوب خود که می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات شهر باشد، برسد.

وی ادامه داد: بی‌شک بسیاری از مشکلات شهر مانند ترافیک، رعایت نظافت شهر، احترام به حقوق شهروندی ریشه فرهنگی دارد و توسط شهروندان قابل رفع است و بر این باور هستم که با ارایه این آموزش‌ها و رسیدن به تفاهم با دانش‌آموزان در این زمینه‌ها بتوانیم گام‌های اساسی و مهمی برداریم.

کد خبر 392928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.