ضوابط عمرانی تعریف روشنی برای گودهای پرخطر ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مجموعه ضوابط عمرانی تعریف روشنی برای گودهای پر خطر نداریم و در این زمینه برداشت‌های متفاوتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عطا با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"گشایش هایی درباره وضعیت گود مجاور مرکز همایش های برج میلاد حاصل شده است

ما در مجموعه ضوابط عمرانی تعریف روشنی برای گودهای پر خطر نداریم و در این زمینه برداشت های متفاوتی وجود دارد.در حدود دو سال پیش از سوی رییس وقت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران اعلام شد ۲۰۰ گود پرخطر در تهران وجود دارد، برخی از آنها به دلیل مشکلات مالی و برخی دیگر ‌به دلیل مشکلات حقوقی رها شده بودند که عمدتا هم مربوط به شهرداری نبود و برخی مربوط به بخش خصوصی بوده است.

شهرداری با پیگیری‌های کمیته عمران شورای شهر تهران بررسی‌های خود در این زمینه را آغاز کرده است، شهرداری گودهایی که در اولویت بوده پیگیری کرده و هشدار داده و برخی هم مقام سازی شده اند. درباره گود مجاور برج میلاد در حدود دو سه ماه اخیر اخباری از سوی مهندسان پروژه مطرح شد که باید درباره گود برج میلاد تصمیم عاجل تری گرفت.

شورای شهر بر اساس وظیفه نظارتی خود ورود پیدا کرد. معاونت عمرانی شهرداری و بخش های زیر ربط در شهرداری نشست هایی را برای رسیدن به توافقاتی آغاز کردند. اما مساله اساسی گود جنب برج میلاد عمدتا حقوقی است. گشایش هایی در این زمینه حاصل شده است که اگر کار به جریان بیفتد، از این وضعیت کنونی خارج می شود."

کد خبر 392920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.