پایان عملیات عمرانی توسعه ساختمان نخستین سینمای غرب اصفهان

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از پایان عملیات عمرانی توسعه ساختمان نخستین سینمای غرب اصفهان خبر داد و گفت: احداث، تجهیز و تکمیل سینما مهتاب با مساحت ۷۳۵ متر مربع حدود ۲۵ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سینما پدیده‌ای است که راه خود را طی ۱۰۰ سال اخیر در میان جوامع بشری باز کرده و خود را به شکل های گوناگون و در قالب‌های متفاوت به بشر عرضه کرده، به خصوص در عصر کنونی که لذت‌جویی از فرهنگ تصویری بر بهره‌مندی چیرگی یافته است.

وی با بیان اینکه صنعت فیلمسازی و تهیه برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی با بهره‌گیری از رشد فنی، در ابعاد وسیعی گسترش پیدا کرده است، افزود: از آنجا که سینما نقش بسیار مهمی در ایجاد یا خلق فرهنگ، تغییر فرهنگ و فرهنگ‌پذیری افراد جامعه دارد، تاثیرات خود را بر روی افراد مختلف به شیوه های متفاوتی بر جای گذارده است، یعنی اثری که بر فرهنگ غربی داشته با اثری که بر فرهنگ شرق گذاشته به جهت متفاوت بودن زمینه های فرهنگی این دو تمدن متفاوت بوده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: عملیات عمرانی توسعه ساختمان سینما مهتاب در میدان امام حسین (ع) جنب حمام تاریخی رهنان به عنوان نخستین سینما غرب اصفهان که در تعهدات منطقه ۱۱ بود، پایان یافت.

وی تصریح کرد: عملیات عمرانی توسعه ساختمان سینما مهتاب شامل ساخت گیشه بلیط فروشی، تریا، سالن انتظار، نمازخانه، کافه کتاب و سرویس‌های بهداشتی است.

اشرفی با بیان اینکه عملیات تجهیز و تکمیل سینما مهتاب طبق توافق صورت گرفته توسط مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری اجرا شده است، ادامه داد: احداث، تجهیز و تکمیل سینما مهتاب با مساحت ۷۳۵ متر مربع حدود ۲۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این سینما و استفاده شهروندان غرب اصفهان از آن، تردد شهروندان به مرکز شهر کاهش یافته و در کاهش آلودگی و همچنین کاهش حجم ترافیک و دسترسی آسان  نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 392911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.