سجادی: "تاج" را سر مشق کنیم و درست بخوانیم

مدیرعامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران گفت: در روزگارانی که آواز رونق داشت، آوازخوانان خوبی داشتیم، البته کاستی ها و زیاده روی‎هایی در آن دوره نیز بود اما بازار آواز به اندازه امروز کساد نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس سجادی، شامگاه گذشته -جمعه ۱۹ مهرماه - در ویژه برنامه رونمایی مجموعه آوازهای منتشر نشده استاد جلال تاج اصفهانی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود آوازخوانان خوب، امروز آواز رونق چندانی ندارد. گویا هدف افراد این است که به سرعت کار ریتمیکی را آماده و تولید کنند اما توجهی به میزان ارزشمند بودن این محتوا ندارند، البته درصد ارزشمندی از این محتوا را قضاوت جامعه تعیین می‌کند که این آثار از سوی مردم نمره قابل قبولی نگرفته است.

وی افزود: در روزگارانی که آواز رونق داشت، آوازخوانان خوبی داشتیم، البته کاستی ها و زیاده روی‎هایی در آن دوره نیز بود اما بازار آواز به اندازه امروز کساد نبود؛ در آن دوره آوازخوانان را غزل خوان و آواز خوانی را غزل خوانی تلقی می کردند از آن دوره میراث‎ها و آوازهای گرانقدری داریم که امروز برای ما به یادگار مانده است.

مدیرعامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران با اشاره به اینکه از افتخارات فرهنگسرای نیاوران، حضور اهالی فرهنگ و هنر و برگزاری چنین آیین‎هایی است، افزود: به جامعه موسیقی تبریک می‎گویم زیرا در روزگاری که آواز، جانمایه موسیقی ایرانی، در غربت به سر می برد، امروز شاهد رونمایی از یکی از آثار برجسته  آوازی هستیم. همت جناب نوید نوروزی، استاد علی اصغر شاهزیدی و خانواده استاد تاج اصفهانی را ستایش می‌کنم که باعث شدند این گنجینه از خانواده تاج اصفهانی و از گوشه موزه ها به خانواده بزرگ فرهنگ و هنر بپیوندد و در اختیار عموم قرار گیرد. امیدوارم رونمایی از این آلبوم آغازی باشد تا آن را سر مشق قرار داده و از این به بعد درست بخوانیم.

تاج در حوزه موسیقی ستاره است

علی عطریان، رییس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اگر فلسفه فرهنگی اصفهان را واکاوی کنیم خواهیم دید که زنجیره های متصل به هم این فرهنگ در حوزه ادبیات، فرهنگ، فلسفه، موسیقی و ... برهم کنش ویژه ای را ایجاد کرده است.

وی افزود: مسلما در حوزه موسیقی مرحوم تاج ستاره است، چه بسا مرحوم تاج برای ما امروزه دانشگاه بزرگی است و من به عنوان یک هنر جوی موسیقی از اینکه این آلبوم از آثار استاد رونمایی شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد بسیار خرسندم.

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امروز از اثری رونمایی می‌شود که برای هنرجویان موسیقی به عنوان کتاب شنیداری اثر تاج استو به وسیله آن می توانیم به اعماق فرهنگی این سرزمین بیشتر پی ببریم. البته راهنمایی های اساتید راه را برای جوانان روشن تر کند.

عطریان تاکید کرد: لازم است از خانواده تاج که بی بدیل و سخاوتمندانه این آثار ارزشمند را در اختیار این کشور گذاشتند تا به اثری فاخر در حوزه موسیقی تولید شود، سپاسگزاری کنم.

کد خبر 392904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.