آموزش شطرنج ویژه کودکان‌کار در شیراز

کودکان کار شیراز زیرنظر قهرمان بین‌المللی شطرنج در مدرسه شطرنج شیراز تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز، کودکان کار در مدرسه شطرنج شیراز زیرنظر مربی و قهرمان جهانی شطرنج آموزش دیدند و روزی شاد و پرنشاط را در این مدرسه تجربه کردند؛ کودکان در این برنامه به صورت گروهی و انفرادی آموزش دیدند و در کنار آن بازی‌های فکری دیگری را نیز تجربه کردند.

یوسف آفرینی، رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در خصوص تاثیر آموزش شطرنج بر کودکان اظهار کرد: شطرنج به کودکان کمک می‌کند یک الگوی فکری در ذهن خود ایجاد کنند و به درستی از آن استفاده کنند؛ در این بازی کودک متوجه می‌شود همه نظریه‌هایش درست نیستند و گاهی لازم است از دیگران الگو بگیرد و مسیر فکری‌اش را تغییر دهد. اگر کودک با شطرنج آشنا باشد، می‌داند که برای حل هر مسئله‌ای باید راهی ویژه را جست‌وجو کند.  

وی ادامه داد: آموزش شطرنج ارزیابی گزینه‌ها را به کودکان می‌آموزد همچنین کودکان یاد می‌گیرند راه‌ها و جنبه‌های مختلف حرکات را ارزیابی و سپس بهترین را انتخاب کنند.

آفرینی تصریح کرد: آموزش شطرنج می‌تواند موجب ارتقاء سطح تفکر انتزاعی کودکان و همچنین افزایش تجسم فضایی در کودکان شود. با آموزش شطرنج به کودکان آن‌ها در حل مسئله قوی‌تر در تصمیم‌گیری بهتر و با تفکر انتقادی بالا بار خواهند آمد.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی خاطرنشان کرد: تمام مدیران فرهنگ‌دوست باید کمک دهند تا امکانات آموزشی در دسترس تمام کودکان از همه طبقات اجتماعی قرار گیرد.

کد خبر 392902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.