بخش صنعت و معدن رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای در بخش صنعت و معدن ‌گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد ۱۸ درصدی در بخش‌های مختلف صنعت و معدن کشور را شاهد بودیم.

به گزارش ایمنا، ‌رضا رحمانی امروز (جمعه) در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس «انجرد» شهرستان اهر، ‌اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۶.۵ ‌درصدی ‌تولید فولاد، ۹.۱ ‌درصدی تولید محصولات فولادی، ‌بیش از شش درصدی تولید سیمان و ‌۱۳ ‌درصدی در تولید شیشه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است. افزود: ‌هدف دشمن از تهاجم اقتصادی، تعطیلی و فشار بر واحدهای تولیدی کشور بود که ارتقای شاخص‌ها در این بخش، شکست آمریکا را نشان می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: ‌در نیمه نخست امسال به رغم تحریم‌های نامشروع آمریکا، جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی - معدنی نیز در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال ٦.٥ درصد افزایش یافته و در واقع اقبال مردم در سرمایه‌گذاری بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استخراج و برداشت از معادن از سیاست های اولویت‌دار وزارت صمت است، ‌اظهار کرد: ‌امسال همچنین بیش از ٥٠٠ میلیارد تومان در بخش اکتشاف مس بودجه گذاشته شده که به اندازه ١٠ سال فعالیت در این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اولویت‌های وزارتخانه در هفت‌محور و ٣٥ برنامه تنظیم شده که توسعه بخش مس یکی از این برنامه‌ها است.

رحمانی گفت: بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، نهضت ساخت و تولید داخلی در بخش صنعت و معدن راه افتاده  و برنامه ریزی جهت تبدیل هزینه کرد دلاری برای تولید در داخل انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اعتقاد و روحیه جهادی در عرصه تولید تلاش می کنیم، خاطرنشان کرد: ‌رشد صنعت در سال گذشته منهای ٩ درصد بود، در حالی که اکنون مثبت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ‌بر این اساس می‌توان اذعان کرد که رشد اقتصادی و صنعتی ایران در دوره جدید آغاز شده است.

رحمانی با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: یکی از اقدامات جدید این وزارتخانه، انقلاب معدنی و  در شرایط جدید، اولویت به کارگیری نیروی انسانی در این حوزه با نیروهای بومی مناطق است که ابلاغیه آن به همه مناطق کشور ارسال شده است.

 وی تصریح کرد: همچنین ابلاغیه ضرورت انتقال حساب معادن به محل های اکتشاف و فعالیت آن‌ها ارسال شده که باید امسال به مرحله اجرا درآید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ‌تامین و تدارک فعالیت‌های معدنی هم باید از خود استان‌ها تامین شود و اگر در ظرفیت استان نبود، از ظرفیت تولید و متخصصان داخلی استفاده شود.

رحمانی امروز جمعه برای شرکت در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره معدن مس «انجرد» شهرستان اهر به آذربایجان شرقی سفر کرد.

کارخانه معدن مس انجرد با ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اجرا شده است.

کد خبر 392892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.