آقای هاشمی، شما بی احترامی می‌کنید!

درگیری لفظی در شورای شهر تهران، مخالفت با آزادی مشروط حاجتی و استعفا دسته‌جمعی در یکی از شوراهای شهرستان شاهرود، مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی رئیس شورا در ابتدای جلسه شورای شهر تهران در هفته جاری گفت: براساس آیین‌نامه تنها سه نفر می‌توانند متن تذکر خود را ارائه کنند، اما چهار نفر وقت تذکر گرفتند و پیشنهاد می‌شود صدراعظم نوری و علی اعطا به توافق برسند و یک نفر از آنها تذکر دهد.

در ادامه علی اعطا تذکر خود را مطرح کرد، اما صدراعظم نوری نیز از هیات رئیسه درخواست کرد با توجه به حادثه سقوط جرتقیل در منطقه ۱۴، تذکری در این خصوص ارائه کند.

محسن هاشمی نیز اعلام کرد: در صورتی اجازه داده می‌شود که تذکر قرائت شود که زمان تذکر را رعایت شود.

نوری در ادامه به قرائت متن تذکر خود پرداخت اما به دلیل آنکه بیش از سه دقیقه زمان برد، محسن هاشمی به میانه صحبت وی آمد و اجازه نداد که وی تذکر خود را تمام کند و گفت: از این پس دیگر اجازه نمی‌دهم کسی تذکر بدهد و فرآیند تذکرات به صورت کتبی باید در اختیار هیات رئیسه قرار بگیرد و ما آن را پیگیری کنیم. خانم نوری شما هم اکنون عصبانی هستید و بهتر است صحبت نکنید چون در حین صحبت مطالب دیگری را مطرح خواهید کرد.

نوری با صحبت‌های محسن هاشمی خطاب به وی گفت: من عصبانی نیستم و از شیوه شما استفاده می‌کنم و لازم است هیات رئیسه عدالت را رعایت کند. در ادامه جو متشنج شورای شهر که با خنده برخی از اعضا همراه شد، صدر اعظم نوری خطاب به هاشمی گفت: شما بی احترامی می کنید و این رفتار شما صحیح نیست.

شیراز؛ با آزادی مشروط حاجتی مخالفت شد

زهره رستکاری همسر مهدی حاجتی، عصو بازداشت شده شورای شهر شیراز در توئیتی از مخالفت پقام قضایی با آزادی مشروط همسرش خبر داد.

وی توئیت کرد: مهدی بعد از پایان یک سوم از حکم یکساله‌اش، طبق حقوق قانونی زندانیان، درخواست آزادی مشروط کرد. در دوره‌ای که با درخواست آزادی مشروط امثال مرتضوی موافقت می‌شود به درخواست آزادی مشروط مهدی اینگونه پاسخ دادند : "نه"؛ حاجتی از ۱۲ خرداد ۹۸ در زندان بسر می‌برد.

سمنان؛ استعفا همه اعضای شورای یک شهر کوچک

اعضای شورای شهر رویان در شش کیلومتری جنوب شاهرود و در بخش مرکزی این شهرستان به‌یک‌باره دست از کار کشیده و طی نامه‌ای استعفای دسته‌جمعی خود را به سرپرست فرمانداری شاهرود تقدیم کردند.

گفته می‌شود علت این استعفا در نامه‌ای که از سوی اعضای شورای شهر نوشته‌شده، عدم توجه ورزش و جوانان نسبت به مکاتبات درباره واگذاری سالن ورزشی و همچنین بی‌توجهی به دیگر خواسته‌های این شهر عنوان‌شده است.

در این نامه گلایه‌های شدیدی به استانداری، ورزش و جوانان و سایر ادارات استان شده که حتی پاسخ نامه‌ها و مکاتبات اعضای شورای شهر را هم نمی‌دادند.

حق ایاب و ذهاب برای اعضای شورا ممنوع

در پی شکایت سازمان بازرسی کل کشور از چهل و دومین مصوبه سال ۱۳۹۳ شورای اسلامی شهر کمال شهر مبنی بر تعیین حق ایاب و ذهاب برای اعضای شورای شهر و مدیران شهری، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد و با توجه به اینکه پرداخت هرگونه وجه به هر صورت به اشخاص از خزانه دولت و موسسات عمومی غیردولتی باید مستند قانونی داشته باشد و تعیین وجه برای ایاب و ذهاب اعضای شورای اسلامی توسط خودشان را خارج از حدود اختیارات قانونی دانسته و با اکثریت آراء رأی به ابطال این مقرره داد.

کوتاه از شورا:

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین و هیات همراه در یک نشست با اعضای شورای شهر و دیگر مدیران شهری قزوین دیدار و گفتگو کردند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران: برای ساخت پروژه اتوبان دو طبقه صدر هیچ مطالعه‌ای در شهرداری انجام نشده بود و تنها مطالعات آن مربوط به مطالعات فنی برای ساخت پل بود که مربوط به مسائل تکنیکی و عمرانی است؛ این پل طبقاتی در هیچ طرح تفصیلی و جامعی مصوب نشده بود و مطالعات کارشناسی هم نداشت.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران: ما در تهران پنجاه شهردار داشتیم و رکورد امروز مدت شهرداری در دست اقای قالیباف است و امیدواریم آقای حناچی رکورد او را بزند.

محمدتقی تذروی با بیان اینکه معمول است که خانه دزد زده امن می شود،افزود: یقین دارم که امسال به دلیل کارهای پیشگیرانه در محله سعدی و دروازه قرآن دیگر سیل رخ نخواهد داد اما باید از مناطق دیگر شیراز غافل نشد و تمام حساسیت فقط به دو منطقه شیراز معطوف نشود و از سایر مناطق غافل بود.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز: وضعیت فعلی حاشیه نشینی در تبریز که در اثر ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد شده اصلا مناسب نیست و این موضوع به بزرگترین دغدغه و معضل فعلی شهر تبریز تبدیل شده است؛ برای مقابله با این معضل، نیازمند همکاری و کمک نیروی انتظامی و البته تشکیل کلانتری ویژه ساخت و ساز هستیم تا ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق متوقف شود.

آبتین امیری، عضو شورای شهر بندرعباس: برخی از اعضای شورا فاقد بلوغ سیاسی لازم هستند و در رای‌گیری‌ها توقعات و مطالبات شخصی را مطرح می کنند. وجود این افراد که در تصمیم‌گیری‌های مهم شورا فاقد استقلال رای هستند یا برای رای دادن معذوریت‌هایی دارند، مانعی در مسیر نظارت و کارکرد واقعی شورا است.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد: حاشیه نشینی در مشهد پدیده ملی است و بیش از ۳۰ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی پایدار ملی دارای اعتبارات مختلف هستند که همه آنها باید به شکل واحد در خدمت صیانت از بافت حاشیه و مناطق ناکارآمد شهری قرار گیرند.

ونوس عامری، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد: شهرداری در کل مناطق، برای پرداخت بدهی ها مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته که باید از آن محل طلب‌ها پرداخت شود؛ در صورت ارسال درخواست جابه‌جایی ردیف بودجه‌ها، با هرگونه جابجایی مخالفت خواهد شد.

سید آرش حسینی میلانی، عصو شورای شهر تهران: در مورد احیای روددره‌ها، مسئولان مربوطه در شهرداری در چندین جلسه به کمیته محیط زیست شورا آمده و مسائل و مشکلاتشان را مطرح کرده‌اند. آنها خواستار تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان ظرف پنج سال شده‌اند که با توجه به شرایط مالی شهرداری، ضروری است اولویت‌بندی‌هایی انجام شود. البته معاونت شهرسازی و شهرداری‌های مناطق نیز در این باره باید مشارکت کنند.

علی ماکنعلی، عصو شورای شهر خرم‌آباد: بعد از سیل یک ریال اعتبار به شهرداری ندادند به‌طوری‌که یازده ماه است حقوق تنظیف و فضای سبز پرداخت نشده است؛ اگر فردا روزی مشکلی پیش آید همه مدعی و طرفدار مردم می‌شوند و اگر زندگی آنها دچار سیل شود در این شرایط بد اقتصادی چه کسی باید جبران کند و پاسخگو باشد.

کد خبر 392888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.