۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
گزیده نماز جمعه شهرستان‌ها

خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته استان مسائلی چون بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور ، تحولات سوریه ، پیاده روی اربعین و مناسبت های هفته را در بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان با حضور باشکوه مردم برگزار گردید که در آن امامان جمعه پیرامون مسائل روز، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور ، تحولات سوریه، پیاده روی اربعین و مناسبت های هفته سخنرانی کردند که گزیده‌ آن را در ادامه مطلب می‌خوانید:

نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران با اشاره به بیانات حکیمانه وارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید فراوانی بر جایگاه مهم نخبگان در کشور داشته اند به گونه ای که ایشان تک تک جوانان نخبه را پاره تن ایران اسلامی می دانند برهمین اساس باید با همت جهادی برای رفع مشکلات نخبگان تلاش کرد و یکی از راهکارهای این مهم تدوین و اجرای سند راهبردی امور نخبگان است.
وی افزود: مسئولان باید همواره منویات معظم له را نسبت به نخبگان مقابل دیدگان خود داشته و با این دید به این قشر تاثیرگذار بنگردند والا نگاه ابزاری به نخبگان تنها تضعیف جایگاه علمی کشور را به همراه خواهد داشت.
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: اصلاح محیط کسب وکار یکی دیگر از مسائلی است که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید داشته اند تا راه برای فعالیت نخبه گان در کشور هموار شود مثلاً مجوزی که باید ظرف یک هفته صادر شود، شش ماه زمان نبرد، موازی‌کاری‌های غلط حذف، و انحصار برداشته شود.   
وی ادامه داد: القائات منفی برخی افراد نسبت به شتاب علمی در کشور یکی از چالش هایی است که امروز به چشم می خورد و متاسفانه  دائما جوان نخبه ایرانی را تحقیر و جایگاه علمی کشور را علی رغم پیشرفت های متعدد کُند جلوه می دهند تا مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید کنند.
فرهنگ با بیان اینکه نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند، اضافه کرد: امروز باید مراقب این جریان در حرکت علمی کشور باشیم تا باعث یاس وناامیدی نشوند از سوی دیگر در مورد مسائل سیاسی کشور و القائات دشمن نسبت به متهم کردن ایران به تولید سلاح هسته ای هستیم و با وجود اینکه ما می توانستیم در این راه قدم برداریم،مقام معظم رهبری بر اساس حکم اسلام کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردند از این جهت هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.
وی عنوان کرد: امروز دشمن خود می داند ایران توان تولید سلاح هسته ای دارد ولی دین مبین اسلام و نگاه ولایت فقیه به این مسئله اجازه نمی دهد چنین اقدامی صورت بپذیرد البته اگر آزادی خواهان جهان واقعا دنبال محکوم کردن وجلوگیری از گسترش سلاح هسته ای هستید باید در مقابل اسرائیل، امریکا انگلیس وهمین کشور المان وارپایی ها که در زمان دفاع مقدس این سلاحها را در اختیار صدام قرار دادند بایستند.
امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: دین اسلام همواره بر استفاده از علم و تکنولوژی تاکید داشته است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما نیز برای استفاده از علم و تکنولوژی دیگر کشورها ابایی نداریم اما نباید اجازه داد علوم کشور تحت تاثیر فرهنگ منحط غرب قرار گیرد.
وی متذکر شد: باید مراقب باشیم فرهنگ منحط غرب درقالب علوم مختلف وارد زندگی مردم نشود و برهمین اساس باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را حفظ کنیم.
فرهنگ افزود: نتیجه همه پیشرفت های حیرت انگیز ایران اسلامی در چهل سال گذشته از روحیه ایمان در نخبگان به دست آمده و نمونه آن شهدایی چون احمدی روشن بودند و امروز هم از این جوانان در کشور بسیار وجود دارد و باید به آنان اعتماد کرد تا موفقیت های روز افزون کشور بیش از پیش رقم بخورد.

سربازان رکن مهم امنیت کشورهستند

حجت الاسلام  اصغر رضوانی در خطبه های نماز جمعه دهاقان، اظهار کرد:امروزه امنیت حرف اول دنیارا می زند چراکه باامنیت همه ارکان زندگی بشر اعم از خانواده، اقتصاد، کشاورزی، حمل ونقل جاده ای و...میسر می شود وسربازان در تامین وتحکیم آن نقش بسزایی دارند.

وی، توجه جوانان به خدمت سربازی در پاددگان هارا ضروری عنوان کردواز مشمولان غایب خواست هرچه زودتر تکلیف خود و آینده شان را تعیین کنند.

خطیب نماز جمعه دهاقان، بااشاره به لشکر کشی ترکیه به شمال سوریه برای ایجاد کمربند امن برای خود، تصریح کرد:آمریکا حمایت خود را از این موضوع کتمان کرده امااین غیر قابل باور است، اگرچه امروزه دولتی فرصت طلب تراز ترکیه نیست اما به یقین رفتارآنها برای تقویت داعش در مناطق دیگر است ومانباید فریب نقشه های آنهارا بخوریم وبیش از پیش باید مواظب باشیم.

حجت الاسلام رضوانی، بااشاره به همایش راهپیمایی اربعین، خاطر نشان کرد:در این پیاده روی ها باید مراقب جاسوسان، خبرنگاران وافراد باشیم که مبادارفتاری از زائران سرزند وآن سوژه ای برای سوء استفاده بیگانگان باشد.

حمله ترکیه به شمال سوریه مصداق تجاوز است

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر انحصار طلبی ،رانت خواری و ضعیف کشی را بلای جان تولید و پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری پس از  بازید از نمایشگاه تولیدات دانش بنیان و فناوری های برتر و در دیدار با نخبه های جوان کشور مطالب بسیار ارزشمندی را مطرح کردند که باید مدیران و مسئولان امر به آن توجه جدی داشته باشند .
وی افزود: باید سوال کرد چرا مسئولان فقط  شعار می دهند ولی در عمل برای باز کردن مسیر پیشرفت حرکت جوانان نخبه کشور تلاش و اقدام جدی نمی کنند . 
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: معظم له در این دیدار به صراحت فرمودند چرا یک محصول مهم و استراتژیک باید توسط جوانان نخبه این کشور طی هشت ماه تولید شود ولی برای صدور مجوز همین جوانها باید شش ماه تلاش کنند از این رو باید گفت انحصار طلبی ، رانت خواری وضعیف کشی یکی از بهانه های رایج برای سنگ اندازی در مسیر حرکتی پیشرفت کشور بوده و همین بهانه ها بلای جان تولیدو پیشرفت شده است.

وی ادامه داد: باید این موارد از جامعه زدوده شود و راه را برای پیشرفت جوانان و نخبه های کشور باز بگذاریم چراکه اگر شرکت های دانش بنیان و فناوری های برتر در کشور به راحتی بتوانند کار کنند و تولیدات خود را به سرانجام برسانند کشور با جهش چند برابری روبه  رو خواهد شد و این امر باید تحقق پیدا کند.

باقریان اضافه کرد: عده‌ای در کشور بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به دنبال تفکر خودباختگی هستند و دائم حرف از وابستگی به دیگر کشورها می زنند و همچنان چشم های خود را روی پیشرفت و ترقی جوانان کشور بسته و معتقد هستند تولیدات دیگر کشورها از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.
امام جمعه زرین شهر گفت: امروز همه باید در برابر این تفکر مقاومت کنیم و با همت، تلاش و میدان دادن به جوانان نخبه روحیه خود باوری  را اثبات  و تقویت کنیم .
باقریان با بیان اینکه بدعهدی آمریکا، کردهای سوریه را سرگردان کرد، افزود: کردهای شمال سوریه از آمریکای ها رو دست  خوردند،آمریکا به آنها قول داده بود از آنها حمایت خواهد کرد  اما به راحتی آنها را رها کردند  و همین مسئله باعث شدن ترکیه فرصت را مغتنم بشمارد به شمال سوریه تجاوز کند، البته ترکیه نیز باید بداند این کار اشتباه بزرگی است.
وی متذکر شد: عربستان سعودی آخرین تصمیم خود را اتخاذ کرده و فاجعه بزرگ یمن را خاتمه دهد، عربستان شجاعانه شکست را بپذیرد و باور کند  که آمریکا جز دوشیدن آنها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

مسوولان نسبت به رفع سد معبر کوتاهی نکنند

حجت الاسلام امیر کاظمی در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به وضعیت نامناسب پیاده‌های روهای شهر، اظهارکرد: برخی از مغازه‌داران وسایل و کالاهای فروختنی خود را در پیاده رو قرار داده‌اند و مسیر را برای تردد مردم مسدود کرده‌اند.

وی افزود: مسوولان نسبت به سد معبر برخی از مغازه‌داران کوتاهی نکنند که این تعرض به حقوق شهروندی است و کسبه ای که اختلال در رفت و آمد شهروندان ایجاد می کنند قانون گریز بوده و باید با آن‌ها برخورد شود و نباید نگرانی در بین متولیان امر در اجرای قانون باشد.

امام جمعه موقت تیران با اشاره به سد معبر موجب خسارت برای عابرپیاده است که به دلیل بسته‌شدن راه باید تغییر مسیر بدهد و یا صدمه ای به آن ها وارد می شود، خاطرنشان‌کرد: رفع سد معبر باعث رفع مشکلات و توجه به نیاز شهروندان می‌شود.

وی وجود عکس شهدا در سطح شهر را نیز مهم بیان کرد و گفت: قبلا متولیان امر گفته‌اند عکس المان‌ها آماده شده اما تاکنون چنین چیزی را در سطح شهر ندیده‌ایم.

حجت الاسلام کاظمی همچنین توجه به نیازهای فرهنگی و معنوی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: انجمن های اولیا و مربیان به دنبال تامین این دسته های نیازهای مدرسه بروند و تنها نیازهای مادی مدرسه مورد توجه نباشد.

وی اضافه کرد: دانش آموز متعهد و با روحیه فرهنگی و معنوی بهتر از یک عالم بدون تقوا و بی تعهد است که باید برای تقویت تقوا و تعهد فعالیت فرهنگی در مدارس انجام شود.

خطیب جمعه تیران در بخشی از خطبه ها به تلاش های دشمنان برای جلوگیری از حرکت نظام اشاره‌ کرد و گفت: دشمن برای این توطئه خود بسیار تلاش کرده که جنگ اقتصادی یکی از نمونه های تلاش‌های آن ها است اما به لطف خدا مانع تراشی ها برای کشورمان تبدیل به فرصت شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی نمایش قدرت نرم حق طلبان  وعدالت خواهان جهان است

حجت الاسلام ابوالفضل کلثومی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر بادرود با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی بزرگ ترین اجتماع بشریت در دنیا ارکان قدرتهای مستکبر جهان را به لرزه در آورده است ؛ اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت نرم شیعیان و مسلمانان و مستضعفانی است که طالب حق و عدالت و عزت و آزادی هستند.

امام جمعه موقت بادرود با اشاره به نا آرامی های اخیر در عراق اظهار داشت: آمریکا در عراق شکست خورده و به هیچکدام از اهدافش نرسیده است، امروز دولت عراق جزو حلقه مقاومت است و به خواسته های نا مشروع آمریکا تن نمی دهد و علت آشوب آفرینی دشمنان ملت عراق ،عصبانیت آنها از استقلال دولت این کشور است.

وی لشکر کشی ارتش ترکیه به شمال سوریه را تجاوزی آشکار و با هماهنگی آمریکا دانست و گفت: آمریکا هم به کردهای سوریه که برای او می جنگیدند خیانت کرد و هم با فریب ترکیه این کشور را در یک دام جدید انداخت.

وی ضمن محکوم کردن تجاوز ترکیه به خاک سوریه گفت:رئیس جمهور و مقامات ترکیه از جنگ یمن عبرت بگیرند و به نا امنی در منطقه دامن نزنند و بدانند که سر انجام باید با قبول شکست خاک سوریه را ترک کنند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و فرماندهان سپاه این دیدار را مهم و حساس خواند و گفت: جهان به هوشمندی و فراست مقام معظم رهبری اذعان دارند و باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت الاسلام کلثومی با اشاره به هفته انجمن اولیا و مربیان گفت:وقتی کودک به مدرسه گام می‌گذارد دومین فضای تربیتی او شکل می‌گیرد. تا قبل از مدرسه مربّی کودک، تنها پدر و مادر او بودند، ولی بعد از ورود به مدرسه معلم و مدرسه نیز به حلقه مربیان او افزوده می‌شوند.

امام جمعه موقت بادرود با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت روان، افزود: اسلام وجود آدمی را متشکل از دو بعد روانی و جسمانی معرفی می کند و سلامت هر یک را در گرو دیگری و متاثر از آن می‌داند.

وی به ۲۳ مهر و روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید اشاره و برای نابینایان آرزوی سلامت کرد و گفت: این عزیزان با عزم و اراده محکم در راه تحصیل و خدمت گام برداشته اند که شایسته تقدیر و تحسین است، البته قطعا مردم و مسئولان باید نسبت به نیازهای این قشر عزیز و ایجاد زمینه اشتغال و ازدواج و سایر نیازهای آن ها تلاش بیشتری داشته باشند.

استکبار جهانی از  حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی شوکه شد

حجت الاسلام علی اکبر علیمحمدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر نطنز با تاکید بر اینکه امروز امام حسین(ع) به دنیا معرفی شده است، گفت: وقتی سیره حسینی در جهان اشاعه پیدا می‌کند یعنی مبارزه با ظلم، مبارزه با استکبار، سازش نکردن در برابر زورگویان و زورمندان جهانی، مبارزه با آمریکا، مقابله با رژیم اشتغال‌گر قدس و حاکمان مزدور کشورهای اسلامی و ... لذا این است که با اربعین مشکل‌دارند لذا رسانه‌هایشان سعی در سانسور عظمت حضور مردم در راهپیمایی اربعین داشتند.

امام جمعه موقت نطنز  در ادامه خطبه افزود:حمله ترکیه به شمال سوریه و کردهای آن، یک خطای راهبردی در سیاست خارجی ترکیه است که بیشترین زیان را نصیب خود ترکیه خواهد کرد.

علیمحمدی با بیان اینکه حمله ارتش ترکیه به کردهای سوری یک درس مهم و بزرگ به فریفتگان سراب وعده‌های شیطان بزرگ آمریکا دارد، ادامه داد: ترامپِ این بار نیز بر اساس منطق کاسبکارانه خود، عملا پشت کردهای سوریه را که سال‌ها با دولت سوریه سر ناسازگاری داشته و با او مقابله کرده بودند، خالی کرده و آنان را بی پناه گذاشت

وی با اشاره به مناسبت های هفته ،در مورد روز سالمند اظهارداشت: افراد سالخورده و سالمندان موجب برکت و رزق و روزی هستند و نباید اجازه دهیم برکت از خانه هایمان دور باشد.

اولیا و مربیان دو بال پرواز دانش آموزان هستند

حجت الاسلام اسماعیل شاه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فریدونشهر با اشاره به هفته پبوند اولیا و مربیان، اظهار کرد: پیوند اولیا و مربیان نشان از اهمیت والدین در جگونگی از وضعیت تحصیلی فرزندانشان است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها وظیفه سنگین نسبت به آموزش و پرورش دارند، افزود: در سال‌های اخیر سرانه آموزش و پرورش کاهش یافته است و به اولیای دانش آموزان متکی شدند البته کمک به مدارس در واقع کمک به فرزندان است بنابراین وظیفه اولیا و مربیان تقویت تحصیلی و تذهیبی دانش آموزان است.

امام جمعه فریدونشهر گفت: دانش آموزان نهایت شش ساعت سر کلاس می‌روند و نباید مابقی اوقات فراغت را صرف فضای مجازی کنند، والدین باید با آگاهه شدن نسبت به عواقب فضای مجازی نباید از فرزندان خود غافل شوند.

وی با بیان اینکه اولیا و مربیان دو بال پرواز دانش آموزان هستند، افزود: اگر معلم در مدرسه در رفتار و کردار خوب عمل کند اما والدین در منزل روش غلط  اتخاذ کنند فرزندان پیشرفت نخواهند داشت و با سقوط  خود جامعه را نیز به انحطاط می‌کشانند.

شاه‌محمدی گفت: رفتار و کردار معلم در دانش آموزان تأثیر می‌گذارد و از معلمان انتظار داریم که دانش آموزانی هم تراز انقلاب تربیت کنند و با پمپاژعقیده و اعتقادی دانش آموزان نالایق برای جامعه تربیت نشوند.

علیمحمدی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: تقویت این ارتباط  به کاهش آسیب ها کمک می کند.

کد خبر 392871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.