میردامادی: خطرناک ترین گناه، گناه سیاسی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همه را به تقوا و دوری از تمام محرمات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دینی دعوت می کنم. اگر همه چیز برای خدا باشد ضرر نخواهید کرد، اما اگر جناح، باند و حزب را پیش گرفتید این نشانه بی تقوایی است. خطرناک ترین گناه، گناه سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلیمن سید مجتبی میردامادی در خطبه های ابتدایی نماز جمعه اصفهان در این هفته _۱۷مهرماه_‌اظهار کرد: روایتی از امام حسن مجتبی (ع) وجود دارد که می گویند: "پرهیزکاری و تقوا، به توبه و بازگشت به سوی خدا است". سررشته هر دانش و حکمت، اظهار ندامت از گذشته است. هر کسی که در دنیا و آخرت کامیاب شد، به واسطه تقوا بود. ترک گناهان و توجه به عنایات الهی مجموعه ای از آثار تقوا است.  

امام جمعه موقت اصفهان سپس با اشاره به معاد و قیامت ادامه داد: خداوند با یک اراده می تواند تمام موجودات را از بین برده و بار دیگر در روز قیامت زنده کند. داستان اصحاب کهف که ۳۰۹ سال در خواب رفتند و در قرآن به آن اشاره شده، گواه حق بودن اراده خداوند است. برای خداوند سبحان مشکلی نیست که کسی ۳۰۰ سال یا بیشتر بخوابد، حتی برخی افرادی که می میرند جسدشان در گور سالم می ماند و این ها همه به اراده خداوند بستگی دارد.

وی با بیان اینکه "کسانی که مداومت بر نماز شب و غسل جمعه کنند یا کسانی که به فرمان امام و پیامبر فوت کنند، بدنشان سالم می ماند." تصریح کرد: قیامت خواهد آمد و شکی در آن نیست، این را خداوند امضا کرده. هرکسی در روز قیامت از قبر بیرون می آید، نامه اعمالش بر گردنش است و به او امر می شود که بخوان ببین از فرصت های زندگی چه استفاده ای کردی.

میردامادی افزود: دنیا مقدمه و محل امتحان آخرت است، از روزهای آینده غافل نشوید. لحظه به لحظه در معرض امتحان الهی هستید، شب به شب به روزی که گذشت و آنچه که کردیم فکر کنیم چرا که برما واجب است.

به جوانان نخبه ایمان بیاورید

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه و در خطبه های دوم نماز جمعه گفت: همه را به تقوا و دوری از تمام محرمات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دینی دعوت می کنم. اگر همه چیز برای خدا باشد ضرر نخواهید کرد، اما اگر جناح، باند و حزب را پیش گرفتید این نشانه بی تقوایی است. خطرناک ترین گناه، گناه سیاسی است.

وی درباره خط و مشی نیروی های مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما شامل سپاه، بسیج، نیروی هوایی، دریایی و نیروی انتظامی همه یک خط و راه دارند. همه نائب ولایت فقیه و سربازان امام زمان هستند.

میردامادی پیرامون نخبگان ایرانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سطح علم ایرانیان به اندازه ای باید بالا رود که تمام دانشمندان جهان زبان فارسی را فراگیرند. زمانی که اورانیوم غنی شده از اروپایی ها خواستیم به ما نداند و وقتی گفتیم خودمان تولید می کنیم خندیدند. اما در عرض ۲۰ روز سطح غنی سازی را به ۲۰ درصد رساندیم.

حل مشکلات اقتصادی با نخبگان میسر است

امام جمعه موقت اصفهان افزود: کسی که راهش راه خدا شد، خداوند همه چیز را برای او فراهم می کند. در زمان جنگ تحمیلی یک ضد هوایی خوب نداشتیم و جنگنده های صدام هرجا را که می خواستند مورد اصابت قرار می دادند. اما امروز انواع پهبادها و پدافند لازم برای دفاع را داریم. زدن پهباد امریکایی که ادعا می کردند هیچ راداری قادر به کشف آن نیست توسط موشک سوم خرداد معجزه ای بود که در دنیا صدا کرد.

وی با بیان اینکه "در مرتبه های علمی موفقیت های ایران به اندازه ای زیاد است که دنیا باید علم را از کشور ما بگیرد" تاکید کرد: چرا باید در یک نظام اسلامی مسئولین زیر بال و پر نخبگان را نگیرند، چرا باید فارغ التحصیل ما در خیابان ها سرگردان و پیش خانواده شرمنده باشد و نتواند ازدواج کند. اسلام دین دانش است و کسب علم بر هر مسلمان چه زن و چه مرد واجب است.

میردامادی تصریح کرد: باید نخبگان کشور را تشویق کرد و به آن ها میدان داد. طبق گفته مقام معظم رهبری حل مشکلات اقتصادی نیز به وسیله نخبگان میسر خواهد شد. جوان ما توکل به خدا دارد، چرا هرکسی در هر مقامی فقط به فکر دنیای خود است.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: امروز در هر نقطه ای از دنیا هرکسی که به این کشور تجاوز کند، محکوم به نابودی است. آل سعود بدون حمایت آمریکا تنها هشت ساعت مقابل ایران توان مقاومت دارد. تمام تاسیسات هسته ای اسراییل در تیررس حزب الله لبنان است.

وی افزود: روزی شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادیم؛ کشوری دارای استقلال است که اگر اروپا و آمریکا آن را تحریم کردند، توان مقاومت داشته باشد. باید به ملت خود متکی باشیم زیرا هیچ وقت اتکا به غربی ها برای ما منفعتی نداشته است.

کد خبر 392863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.