تمجید فیفا از ایران/ دروازه‌بان فوتبال راهی هاکی روی یخ شد

از تمجید فیفا از ایرانی ها تا هاکی باز شدن چک و اهدای مدال کشتی به استان قدس رضوی مهم ترین خبرهای ورزشی ایران و جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم ترین خبرهای ورزشی ایران و جهان در هفته ای که گذشت، به شرح زیر است:

* تیم ایران در بازی با کامبوج با نتیجه ۱۴ بر صفر به پیروزی رسید، به همین دلیل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در گزارشی به بررسی بازی های روز گذشته منطقه آسیا پرداخت و از تیم ملی فوتبال ایران تمجید کرد.

* یک رسانه پرتغالی پس از درخشش مهدی طارمی در بازی دیروز تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در گزارشی به تمجید از او پرداخت. رسانه ojogo نوشت: مهدی طارمی برای تیم ملی فوتبال ایران دبل کرد و پس از لیگ پرتغال این بار نوبت به تیم ملی کشورش شد که او در آن بدرخشد.

* نهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان که قرار بود دهم آبان ماه در کشور هنگ کنگ برگزار شود، به دلیل افزایش اغتشاشات و بحران سیاسی به وجود آمده در کشور میزبان، با تصمیم کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و با درخواست کمیته برگزاری این بازی‌ها، با رویکرد عدم امکان تامین امنیت برای تیم‌های شرکت کننده لغو و به زمان دیگری موکول شد.

* حسن یزدانی قهرمان کُشتی المپیک ۲۰۱۶ ریو، دارنده ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان که پیش از اعزام به رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان با یک تیم مشهدی برای رقابت های لیگ برتر کشتی قرارداد بسته بود، به اردوی تیم تا ثبت جهانی توس اضافه شد و از پس سفر به مشهد مقدس در اولین اقدام تمام مدال‌های خود را به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کرد.

* رقابت‌های کُشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در پنج گروه سنی در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد. در پایان تیم ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۶ مدال برنز و کسب مجموع ۳۵۷ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

* سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی فوتبال بزرگسالان اسپانیا قصد دارد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای تیم المپیک این کشور بازی کند.

* مالکوم بازیکن برزیلی تیم فوتبال زنیت که اوایل ماه آگوست به این تیم پیوست تحت عمل جراحی قرار گرفت و تا پایان نیم فصل اول خانه نشین شد. مالکوم اوایل ماه آگوست با ۴۰ میلیون یورو از بارسلونا اسپانیا به زنیت منتقل شد. از آن زمان به بعد این برزیلی تنها در دو مسابقه تیم سن پترزبورگ را همراهی کرد.

* جرارد پیکه ستاره بارسلونا تابستان امسال سعی داشت ناتس کانتی، تیم حاضر در لیگ دسته پنجم انگلیس، را خریداری کند، اما در آخرین لحظه شکست خورد. او می‌خواست «میدولین» را به یک مدرسه‌ای برای پرورش استعدادها تبدیل کند. با این حال، این باشگاه مشکلات مالی بسیار زیادی داشت و ظاهرا پیکه زمان کافی برای پاس کردن چک‌های این باشگاه نداشت.

* تیم ملی بسکتبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی توانست عنوان بهترین تیم آسیایی را کسب و به المپیک صعود کند در آخرین رنکینگ اعلام شده با ۵ پله صعود در جایگاه ۲۲ جهان و دوم آسیا ایستاد.

* پیتر چک دروازبان سابق آرسنال , با تیم هاکی روی یخ فونیکس انگلیس قرارداد حرفه‌ ای امضا کرد و یکشنبه اولین بازی خود را برای این تیم انجام خواهد داد.

* قرعه‌کشی نهمین دوره مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی انجام و تیم های هم گروه ساحلی‌بازان ایران مشخص شدند. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در گروه دوم با تیم‌های روسیه، مکزیک و مصر هم گروه شد. ضمن اینکه امارات -میزبان مسابقات باید در گروه یک به مصاف تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و ژاپن برود.

کد خبر 392853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.