ایجاد تحول در دستگاه قضایی نیازمند همکاری وکلا و قضات است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ریاست محترم قوه قضائیه با شعار تحول سعی در ایجاد تحول در دستگاه قضایی دارد و مواردی چون کاهش ورودی پرونده‌ها، اتقان آراء و دیگر موضوعات نیازمند همکاری وکیل و قاضی است تا این امر تحول محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی در آئین چهل و یکمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تبریک به وکلای جوان اظهار کرد: امروز در کشوری به لباس وکالت ملبس می‌شوید که همه زورگویان جهان را به زانو درآورده است و این بر شما مبارک و فرخنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آزمون و خطا و اختلاف سلیقه همواره در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: با وجود همه این موارد باید به دنبال جمع بندی سلیقه‌ها و به حداقل رساندن خطاها در راستای تعالی کشور باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای شما وکلای جدید خواهد بود، تصریح کرد: امروز با سوگندی که یاد می‌کنید به کسوت وکالت درمی‌آئید و طبیعی است که در این راه باید قدردان خدای متعال، والدین زحمتکش خود و پس از آن همه کسانی که در کانون وکلا برای شما زحمت کشیدند باشید.

وکیل و قاضی به سوگند خود پایبند باشند

وی در توصیه به وکلای جوان اظهار کرد: مراقب باشید در لابه‌لای روزمرگی‌ها، پرونده‌ها و محاکم از یاد خدا غافل نشوید و بدانید که هیچ مشغولیت دیگری نباید شما را از واجبات، مستحبات و مباحث معنوی دور کند و همیشه بر این امور حساس باشید.

حبیبی در توصیه موکد به کارآموزان و وکلای جوان گفت: متن سوگندنامه را روی میز کارتان بگذارید تا در آینده ببینید و بدانید با چه سوگندی وارد این حرفه شدید، همواره به سوگند خود پایبند باشید و وکالت را وسیله احقاق حق بدانید.

وی با تاکید بر اینکه کشف حقیقت و ایجاد عدالت واژه‌های بسیار مهمی برای یک وکیل هستند، تصریح کرد: شاید یکی از فلسفه‌های جمله معروف قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت هستند همین واژه‌ها باشند چرا که هر دوی این افراد به دنبال کشف حقیقت و احقاق حق هستند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر لزوم پایبند بودن قاضی و وکیل بر سوگند خود، افزود: شما وکلای جوان باید بدانید که اخذ پروانه ختم کار نیست و به نوعی شروع کار مهمی است چرا که یک قاضی و وکیل موفق مدام به دنبال یافتن دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های جدید و اطلاعات به روز است.

وکلا برای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ وقت از مشورت غافل شوید، خاطرنشان کرد: هیچ کس نیست که خود را بی‌نیاز از مشورت بداند و باید سعی کنید ارتباط خود را با وکلای پیشکسوت حفظ کنید و به یاد داشته باشید که کار خود را با تعداد کم پرونده شروع کنید و به مرور سعی کنید جایگاه خود را ارتقا دهید.

حبیبی با بیان اینکه سعی کنید کمک کار دستگاه قضایی باشید گفت: ریاست قوه قضائیه با شعار تحول سعی در ایجاد تحول در دستگاه قضا دارد و مواردی چون کاهش ورودی پرونده‌ها، اتقان آراء و دیگر موضوعات نیازمند همکاری  وکیل و قاضی است تا این امر تحول محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه وکلا باید در ترویج فرهنگ صلح و سازش موثر واقع شوند، تصریح کرد: نباید ایجاد صلح و سازش را تنها به شوراهای حل اختلاف محدود کنیم بلکه شما وکلا هم باید برای این امر تلاش کنید چرا که اصحاب دعوی گوش به حرف وکلا هستند و باید در عین حال که برای احقاق حق موکل خود تلاش می‌کنید اگر زمینه صلح و سازش وجود دارد از ایجاد آن دریغ نکنید.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش را در پرونده‌های خانوادگی و طلاق بیشتر به یاد داشته باشید چرا که اثرات مخرب از هم پاشیدن خانواده‌ها به جامعه وارد می‌شود و بعضا متاثر می‌شوم زمانی که همکاران قضایی اظهار می‌کنند برای صلح و سازش زوجین تلاش می‌کنند اما وکلا که البته اکثریت آنها شریف هستند زوجین را از این امر دور می‌کنند که لازم است وکلای جوان این مباحث را فراموش نکنند چرا که عدم وجود صلح و سازش اثرات مستقیمی بر جامعه دارد.

کد خبر 392846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.