کنشگران زیست محیطی گاو وال استریت را خون آلود کردند

بازداشت شماری از معترضان جنبش اقلیمی، بازگشت دو توله خرس قهوه ای به زیستگاه طبیعی در شیمبار، به دنیا آمدن توله شیرهای دوقلو نادر در چین، استفاده رایگان از مترو با تحویل بطری های پلاستیکی در ایتالیا و دستگیری ۴۵۴ شکارچی در مشهد عناوین بسته خبری محیط زیست ایمنا در نوزدهمین روز مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معترضان جنبش «شورش علیه انقراض» در نیویورک بر روی گاو وال استریت نماد رشد بازار بورس رفتند و با ریختن رنگ قرمز بر آن، بطور نمادین زخمی بودن آنرا پیش چشم رهگذاران به نمایش گذاشتند. معترضان این جنبش که نافرمانی مدنی مسالمت آمیز را در دستور کار خود قرار داده‌اند خواستار اقدام فوری برای کاهش انتشار کربن و جلوگیری از یک فاجعه زیست محیطی در سطح جهان هستند.

جمعی از این معترضان خود را شبیه قربانیان آغشته به خون درآورند و روی سنگفرش خیابان دراز کشیدند. اعضا و هواداران جنبش «شورش علیه انقراض» در دو هفته آینده قرار است در بیش از ۶۰ کشور جهان از دهلی نو گرفته تا نیویورگ تظاهرات مسالمت آمیز برای فریاد زدن وضعیت اضطراری اقلیم برگزار کند.   

بازداشت شماری از معترضان جنبش اقلیمی در سیدنی  

تعدادی از معترضان جنبش «شورش علیه انقراض» که در اقدامی اعتراضی در سیدنی استرالیا لباس‌های نمادین به یادآوری وضعیت زنبورهای عسل به تن کرده بودند، با دخالت پلیس دستگیر شدند.
این معترضان که در هاید پارک سیدنی جمع شده بودند می گویند که دخالت انسان، زنبورهای عسل را در معرض تهدید قرار داده است. آنها خواستار اقدامات فوری دولت برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.       

بازگشت دو توله خرس قهوه‌ای به زیستگاه طبیعی در شیمبار

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از بازگشت دو قلاده توله خرس قهوه‌ای به زیستگاه طبیعی در منطقه حفاظت شده شیمبار بعد از ماه‌ها نگهداری خبر داد.

 وی با اشاره به رهاسازی دو قلاده توله خرس قهوه‌ای در روز جمعه (12 مهرماه) همزمان با روز جهانی حیوانات اظهار کرد: این دو قلاده خرس چند ماه پیش به دلایل نامعلومی از مادر خود جدا مانده بودند که به وسیله نیروهای یگان محیط زیست شهرستان اندیکا و کمک و همیاری آقای صلب‌علی نظرپور یکی از دوستداران محیط زیست منطقه، در شرایط طبیعی با کمترین ارتباط انسانی، مراحل رشد خود را طی کردند و بعد از تایید نظر کارشناسان محیط زیست طبیعی مبنی بر توانایی زیست در محیط طبیعی و سازگاری با زیستگاه طبیعی و اصلی خود، به همان زیستگاه بازگشتند.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده شیمبار از زیستگاه‌های اصلی و طبیعی گونه خرس است. 

شیرهای نادر دوقلو در چین به دنیا آمدند

شیرهای نادر دوقلو از نوع سفید، ۲ اکتبر در پارک حیات وحش جینان در استان شاندونگ واقع در شرق چین متولد شدند. توله‌های دوقلو که یکی نر و یکی دیگر ماده است در سلامت کامل به سر می‌برند و بالاخره روز یکشنبه چند روز پس از تولدشان توانستند چشمان خود را باز کنند.

شیر مادر نمی‌دانست چگونه به درستی از توله‌های خود مراقبت کند. بنابراین نگهبانان باغ وحش توله‌ها را مدتی در دستگاه قرار دادند و از آنها به خوبی مراقبت کردند. شیر سفید یک گونه نادر از شیرهای آفریقایی است اما به دنیا آوردن دو توله شیر سفید در یک زایمان به ندرت اتفاق می‌افتد. از آنجا که این توله شیرها یک روز پس از روز ملی چین به دنیا آمدند کارکنان باغش وحش آن دو را بچه‌های روز ملی چین نام نهادند. کارکنان باغ وحش توله‌ها را هر سه ساعت یکبار با شیر بز تغذیه می‌کنند و دمای بدن و وزن آنها را تحت نظر می‌گیرند.         

۱۱۶۲ متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

 شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 1162 متر مربع از اراضی ملی در نزدیکی روستای شیخ شبان شهرستان بن تغییر کاربری شده بود که با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: متصرف اراضی ملی ضمن قبول ملی بودن عرصه از تخریب اراضی ملی اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

احمدی در پایان با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت عمومی در امر حفاظت از عرصه‌های ملی ادامه داد: از همه مردم به ‌ویژه ساکنان محلی در اطراف مناطق حفاظت شده تقاضا می‌شود که به ‌منظور جلوگیری از تصرف و تخریب غیرقانونی اراضی ملی و حفظ این میراث گران‌بها، که طبق اصل۵۰ قانون اساسی وظیفه و رسالتی عمومی و همگانی است، مأموران یگان حفاظت محیط زیست را یاری کنند.          

استفاده رایگان از مترو با تحویل بطری‌های پلاستیکی در ایتالیا

پول کافی برای خرید بلیط مترو ندارید؟ جای نگرانی نیست. چند بطری پلاستیکی جمع کنید تا به راحتی سوار متروهای شهر رم شوید. این ابتکاری است که در پایتخت ایتالیا به اجرا گذاشته شده است. مسافران می‌توانند به ازای تحویل هر بطری پلاستیکی به دستگاهی که برای همین کار ساخته شده و از مسیر اپلیکیشنی به نام «MyCicero» اعتباری ۵ سنتی دریافت و به این ترتیب بلیط لازم برای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری را تهیه کنند.       

دستگیری۴۵۴ شکارچی متخلف و کشف ۶۳ قبضه اسلحه شکاری

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۴۵۴ متخلف شکار و صید و کشف ۶۳ قبضه اسلحه در شش ماه ابتدای سال در استان خبر داد و گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاه های استان  این شکارچیان غیر مجاز را در قالب ۳۶۴ پرونده  به قانون سپردند .وی افزود : ۶۳ قبضه اسلحه شکاری و ۲۵٠٠ عدد انواع فشنگ نیز  از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است.          

دستگیری گروهی از متخلفان شکار وصید در شهرستان دهاقان

یک گروه متخلف شکار وصید در شهرستان دهاقان شناسایی و دستگیر شدند. محیط بانان این اداره حین گشت، کنترل  منطقه شکار ممنوع دشتک و زیستگاه های طبیعی شهرستان یک گروه متخلف شکار و صید را به دلیل  شروع به شکار با استفاده از یک قبضه اسلحه در منطقه شکار ممنوع دشتک شهرستان دهاقان شناسایی و دستگیر کردند. از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری تک لول ساچه زنی کالیبر ۱۲ دارای مجوز حمل مخصوص عشایر و یک عدد چاقو کشف و ضبط شد.

کد خبر 392845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.