ایران ۱۴- کامبوج صفر/ جشنواره گل ایران در پاگشای بانوان

تیم ملی ایران در اولین دیداری که هواداران بانو به صورت رسمی در ورزشگاه حضور داشتند با ۱۴ گل به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۷ تیم‌های ایران و کامبوج به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۱۴ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

هفته دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

گل‌ها: احمد نوراللهی (دقیقه ۵)، سردار آزمون (دقایق۱۱، ۳۵ و ۴۴)، محمد حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۱۸)، مهدی طارمی (دقیقه ۲۲ و ۵۴)، کریم انصاری فرد (دقایق ۴۰، ۴۸، ۶۰ و ۸۸)، محمد محبی (دقایق ۶۵ و ۶۷) و مهرداد محمدی (دقیقه ۸۵)

اخطار: مرتضی پورعلی گنجی (دقیقه ۷۸) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی (۶۱- امید ابراهیمی)، محمد محبی (۷۲- مهرداد محمدی)، سردار آزمون (۵۷- مسعود شجاعی)، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی

سرمربی: مارک ویلموتس

کامبوج: کئو سوکسلا، چنک منگ (۶۹- کن چانسوفیک)، اوک سوان، سارا کریا، سوی ویسال، آورن چان پولین، کوچ سوکومپیک، سوس ساهانا، سات روسیب (۶۹- تیری بن)، مانی یودوم (۵۷- سینگ چانته آ) و کئو سوک پنگ

سرمربی: فلیکس دالاماس

داور: پرنجال بنرجی (هند)

شرح بازی:

دومین بازی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد که حضور بانوان هوادار برای اولین بار اصلی ترین سوژه این دیدار بود. شاگردان مارک ویلموتس در تیم ملی ایران همانطور که از قبل هم پیش بینی می‌شد در این دیدار کار سختی نداشتند و از همان دقیقه ۵ با شوت سنگین نوراللهی گلزنی را در این مسابقه شروع کردند. تیم ملی در ادامه نیز به گلزنی‌های خود ادامه داد و در یک بازی یکطرفه نیمه نخست را با ۷ گل به پایان رساند.

شاگردان ویلموتس که حملات متنوع و پر تعدادی داشتند در نیمه دوم هم مانند نیمه نخست ۷ گل به ثمر رساندند تا با برتری ۱۴ بر صفر خود را برای دیدار حساس بعدی برابر بحرین آماده کنند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۵- ایران)- پشت محوطه جریمه پاس محبی به نوراللهی موقعیت شوتزنی را برای این بازیکن فراهم کرد تا او با ضربه‌ای سنگین که به زیر تیر افقی دروازه هم برخورد کرد گل اول ایران را به ثمر برساند.

۰-۲ (دقیقه ۱۱- ایران)- ارسال از سمت راست رامین رضاییان در ابتدا با ضربه محبی همراه شد که به پای مدافع کامبوج برخورد کرد و در برگشت این سردار آزمون بود که با ضربه‌ای محکم‌تر دروازه کامبوج را باز کرد.

۰-۳ (دقیقه ۱۸- ایران)- کرنر ایران را حاج صفی خیلی سریع آغاز کرد و در ادامه ارسال تیز رضاییان با ضربه سر محکم کنعانی زادگان تبدیل به گل سوم ایران شد.

۰-۴ (دقیقه ۲۲- ایران)- روی ریباند ضربه ایستگاهی، پاس عرضی محبی به طارمی رسید تا او در میان چند مدافع کامبوج با پای چپ دروازه کامبوج را نشانه بگیرد و توپ پس از برخورد به مدافع کامبوج وارد دروازه این تیم شد.

۰-۵ (دقیقه ۳۵- ایران)- شوت بازیکن ایران پس از اشتباه دروازه بان کامبوج با ضربه آزمون به گل تبدیل شد.

۰-۶ (دقیقه ۴۰- ایران)- ضربه آزاد غیر مستقیم ایران از درون محوطه جریمه را کریم انصاری فرد با ضربه‌ای دقیق به گل ششم تبدیل کرد.

۰-۷ (دقیقه ۴۴- ایران)- ارسال از سمت چپ بازیکنان ایران پس از دفع ناقص دروازه بان با ضربه آزمون به گل هفتم ایران تبدیل شد.

۰-۸ (دقیقه ۴۸- ایران)- روی یک ارسال از میلاد محمدی از سمت چپ کریم انصاری فرد پس از کنترل توپ با پای چپ دروازه کامبوج را باز کرد.

۰-۹ (دقیقه ۵۴- ایران)- پاس در عمق کریم انصاری فرد، مهدی طارمی را با دروازه بان تک به تک کرد و در ادامه ضربه چیپ کوتاه طارمی به گل نهم ایران تبدیل شد.

۰-۱۰ (دقیقه ۶۰- ایران)- کرنر ارسالی ایران با ضربه سر پورعلی گنجی و سپس ضربه تمام کننده کریم انصاری فرد گل دهم ایران را رقم زد.

۰-۱۱ (دقیقه ۶۵- ایران)- توپ در پشت محوطه جریمه کامبوج به محبی رسید و او با یک چرخش زیبا و شوتی محکم اولین گل ملی خود را در اولین بازی خود به ثمر رساند.

۰-۱۲ (دقیقه ۶۷- ایران)- ارسال از سمت چپ در تیر دوم با ضربه سر زیبای محبی تبدیل به گل دوازدهم ایران شد.

۰-۱۳ (دقیقه ۸۵- ایران)- مهرداد محمدی در موقعیتی تک به تک با ضربه‌ای سنگین اولین گل ملی خود را در اولین بازی خود به ثمر رساند.

۰-۱۴ (دقیقه ۸۸- ایران)- در یک ضد حمله توپ به مهدی طارمی رسید و او با یک پاس در عرض زمینه ساز گل چهاردهم ایران توسط کریم انصاری فرد شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- کریم انصاری فرد در موقعیتی تک به تک ضربه انصاری فرد را مهار کرد و در ادامه شوت محبی از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان کامبوج راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۴- شوت سردار آزمون از درون محوطه جریمه را دروازه بان کامبوج با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۷- ضربه پنالتی کئو سوک پنگ را علیرضا بیرانوند دفع کرد.

دقیقه ۶۰- ارسال از سمت چپ میلاد محمدی با ضربه سر خطرناک انصاری فرد همراه شد اما دروازه بان کامبوج خیلی خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۸۲- ضربه سنگین کنعانی زادگان از فاصله‌ای ۴۰ متری با واکنش دروازه‌بان کامبوج راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

اولین حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال پس از انقلاب اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

در دیداری که تیم ملی ایران بازیکنان خوب زیادی داشت شاید کریم انصاری فرد با زدن ۴ گل و محمد محبی با دو گل و دو پاس گل بهترین‌های زمین بودند. همچنین عملکرد رامین رضاییان و مهدی طارمی هم بسیار خوب بود.

کد خبر 392823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.