همه برای پایداری دموکراسی و مردم سالاری تلاش کنند

دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه اصفهان گفت: انتظار می‌رود حاکمیت، قانون اساسی را اجرا کند و برای حفظ نظام، خواسته حداقلی اصلاح طلبان را به رسمیت بشناسد تا انتخابات، انتخابات باشد و تشابهی به انتصابات نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طهرانی امروز پنج‌شنبه (۱۸ مرداد) در همایش "اصلاح طلبان، انتخابات و چالش‌های پیش رو" اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه بررسی چرایی لزوم حضور در انتخابات است، در آستانه انتخابات ۹۸ برخی جریانات خارج از کشور  سعی در خدشه دار کردن چهره‌های تاثیر گذار و مرجع کشور دارند و ناامیدی را در بین مردم تقویت می کنند.

وی با تاکید براینکه برخی در پی آن هستند تا دموکراسی موجود در کشور را خدشه دار کنند، افزود: پس از انقلاب، مردم سالاری در بطن قانون اساسی گنجانده شد به طوری که امروز مردم پایه های اصلی حکومت و حاکمیت را با انتخابات مشخص می‌کنند و نگرانی که در حال حاضر وجود دارد این است که این دیپلماسی و مردم سالاری با دخالت‌ها و تفسیرهای مزید از قانون خدشه دار شود و این حق را از مردم سلب کنند.

دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه اصفهان ادامه داد: دلیل اینکه کشورهای پیشرفته و آزادی خواه بدون هیچ نگرانی در حال زندگی کردن هستند این است که تلاش می‌کنند تا مردم سالاری را در جامعه حفظ کنند. آنها خطر پوپولیسم و نژادپرستی را حس می‌کنند و نمی‌خواهند حکومتی بر آنها مسلط شود که باعث از بین رفتن ارزش دیپلماسی در جامعه شود. بنابراین همه برای پایداری دموکراسی و مردم سالاری در تلاش هستند.

طهرانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود حاکمیت قانون اساسی را اجرا کند و برای حفظ نظام خواسته حداقلی اصلاح طلبان را به رسمیت بشناسد تا انتخابات، انتخابات باشد و تشابهی به انتصابات نداشته باشد.

کد خبر 392814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.