اسیدپاشی زنانه در رشت/ درگیری خانوادگی ۴ کشته و ۴ مجروح داشت

مشکلات اقتصادی علت ۵۰ درصد از اختلالات روانی در جامعه، بیش از ۱۳ هزار زندانی جرائم غیرعمد در انتظار خیران، اسیدپاشی زنانه در رشت، سانحه رانندگی مرگبار برای زائران اربعین، ۱۵ هزار درنا مهمان ارومیه و ۴ کشته و ۴ مجروح در درگیری خانوادگی عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در هجدهم مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی در یکی از مناطق مسکونی شهرستان ورامین و کسب خبر توسط مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، بلافاصله عوامل گشت انتظامی در محل حاضر شدند.

مأموران پس از حضور در محل و با بررسی میدانی، پرده از یک  قتل برداشتند که بر اثر آن چهار مرد کشته و سه زن به همراه یک کودک خردسال به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
با تحقیقات کارآگاهان پلیس در محل وقوع جرم مشخص شد بر اثر نزاع داماد با خانواده همسر خود، قاتل با یک قبضه اسلحه کمری با حضور در منزل پدر همسرش اقدام به تیراندازی کرده که در پی آن پدر همسر و دو باجناقش به قتل رسیده، چهار نفر دیگر مجروح شده و در نهایت قاتل  اقدام به خودکشی کرده است. علت این جنایت در تحقیقات اولیه پلیس،  اختلاف خانوادگی عنوان شده است.       

مشکلات اقتصادی، علت ۵۰ درصدِ اختلالات روانی
احمدعلی نوربالا مشاور وزیر بهداشت در امور روانپزشکی گفت: حدود ۵۰درصد اختلالات و تنش های شدید روانی در بین مردم به علت مسائل و مشکلات اقتصادی است.
به گفته وی پژوهش های متعدد در سطح کشور و در شهر تهران نشان می دهد که بخش مهمی از اختلالات روانی مردم به مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، مسکن، درآمد پایین و آینده شغلی مربوط است.
وی گفت: پژوهشی در سال ۹۵ در این زمینه انجام شد و نشان داد که ۴۵.۶ درصد تنش های شدید روانی مردم به عوامل و مسائل اقتصادی مربوط است و قطعا این آمار اکنون بیشتر شده و روند افزایشی داشته است زیرا مشکلات اقتصادی در جامعه و در بین مردم بیشتر شده است.       

بیش از ۱۳هزار زندانی جرایم غیرعمدکشور منتظر خیران

به گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند. این زندانیان با مبلغ بدهی ۲ هزار میلیارد تومان هستند که بیشتر آنها را محکومان مالی چک شامل می شوند.
جولایی ادامه داد: در سالهای اخیر به همت خیران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۱۳۰ هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند و امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن قوانین کاهنده جرایم غیر عمد تعداد این نوع زندانیان کاهش یابد.
وی افزود : اخیرا قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اصلاح قانون چک تصویب شده است و با اصلاح و تصویب قانون مهریه و نفقه با راهکارهای قانونی، شرعی و رعایت منافع طرفین، زندانیان مهریه و نفقه کاهش خواهند یافت.
جولایی گفت : هم اکنون حوادث کارگاهی در کشور معضل بزرگی است و کارفرمایان زیادی را روانه زندان می کند که این مشکل امیدواریم در مجلس پیگیری و قانون نظام ساختمانی و حوادث مربوط به آن نیز اصلاح شود.         

اسیدپاشیِ زنانه در رشت

فرمانده انتظامی رشت از اسیدپاشی زنی ۴۱ ساله روی یک زن و شوهر در بلوار معلم شهر خمام از توابع شهرستان رشت خبر داد و گفت: این زن دستگیر شده است.
سرهنگ علی رمضانی در این باره اظهار کرد: روز گذشته زنی ۴۱ ساله در بلوار معلم شهر خمام برروی زن و شوهری که داخل یک خودروی سمند نشسته بودند، اسید پاشید. مرد از ناحیه سینه و شکم و همسرش نیز از ناحیه شکم دچار سوختگی شدند.

آخرین خبر از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح رتبه بندی‌فرهنگیان گفت: این موضوع جزو مسولیت‌های ما است و در بودجه ۹۸ اعتباری پیش‌بینی شده که در نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد.
وی افزود: یکی از سیاست‌هایی که ما در آموزش و پرورش تعقیب می‌کنیم کشاندن مدرسه به میان جامعه، ارتباط برقرار کردن مدرسه با محله، جامعه و خانوادها است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۱۳ هزار کلاس درس توسط خیرین در دو دهه اخیر ساخته شده است که کار ارزشمندی است. 

سانحه رانندگی مرگبار برای زائران اربعین

سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه از تصادفات مرگبار در محور حمیل-سرابله و مرگ سه نفر از زوار اربعین در این حادثه خبر داد و گفت: این حادثه مرگبار حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح امروز (پنجشنبه، ۱۸ مهر) در محور حمیل - سرابله رخ داد.
وی افزود: بر اثر این سانحه راننده آقا و دو سرنشین دیگر خودرو شامل یک خانم و یک پسر نوجوان که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند.
حیدری تصریح کرد: بررسی همکاران ما نشان می‌داد این خانواده از زیارت کربلا و از طریق مرز مهران به کشور بازگشته بودند که اسیر این حادثه شدند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده انحراف به چپ خودروی تویوتا به علت خواب آلودگی علت وقوع این حادثه مرگبار بوده است.
وی گفت: در این سانحه مشکل خاصی برای رانندگان و سرنشینان دو دستگاه اتوبوس که با خودرو سواری برخورد داشتند رخ نداده و تنها تعدادی از آنها دچار جراحت‌های مختصر شدند.      

کاهش ۳۱ درصدی تصادفات جرحی و فوتی در ایام اربعین
 سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا بابیان اینکه ۶۵ درصد از جابه‌جایی‌های زائران اربعین تا مرزها توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود، گفت: در ایام اربعین با کاهش ۳۱ درصدی کلیه تصادفات جرحی و فوتی و خسارتی مواجه شدیم.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در ۷۲ ساعت گذشته ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده بود، خاطرنشان کرد: درمجموع وضعیت مطلوبی درراه‌های منتهی به مرزهای چهارگانه کشور برقرار است.          

شمار شاغلین کشور به ۲۴ میلیون نفر رسید
جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به وجود ۲۷ میلیون نفر در بازار کار کشور اشاره کرد و افزود: در شش ماهه سال جاری شمار شاغلین را به ۲۴ میلیون نفر رساندیم و این موفقیت بزرگی است.
 وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ نفر ظرفیت شغلی جدید نسبت به سال گذشته در کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: امسال برای اولین بار علاوه برتامین شغل حدود ۴۰۰ هزار نیروی ورودی اشتغال، از ۴۵۰ هزار نفر نیرو دپوی شده نیز استفاده شده است.
 معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: امسال همچنین موفق شدیم که در جمعیت ۱۸ تا ۳۵ سال خود نرخ بیکاری را کاهش بدهیم.

۱۵ هزار درنا مهمان آسمان آذربایجان‌غربی
مهران نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار قطعه درنای طناز و معمولی از مبدا سیبری به مقصد آذربایجان‌غربی مهاجرت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه درناها در تالاب‌های پیراحمدکندی و ناور چالدران اقدام به جوجه‌آوری می‌کنند، تصریح کرد: این تالاب‌ها تنها زیستگاه‌های جوجه‌آوری درنا در سطح ایران هستند که با این شرایط باید گفت درناها پرنده مهاجر محسوب نمی‌شوند چرا که زادگاه آنها در واقع چالدران است.
امسال دریاچه ارومیه نیز میزبان ۶۰ هزار قطعه فلامینگوی مهاجر است که تا زمانی که آب و هوای مطلوب در این منطقه وجود داشته باشد مهمان این دریاچه خواهند بود.

کد خبر 392811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.