اسم ذوب آهن را بزرگ دیدم/ به قهرمانی فکر نمی کنیم

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: به‌عنوان مربی می‌دانم که کار کردن با جوانان سخت است، اما ارزش دارد. بازیکنان جوان می‌توانند آینده باشگاه و ایران را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران حاتمی سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال پتروشیمی با نظر مدیران باشگاه ذوب‌آهن به‌عنوان سرمربی تیم بسکتبال این باشگاه انتخاب‌شده است. وی با تیم پتروشیمی توانسته قهرمانی باشگاه‌های آسیا، قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران را به دست آورد، او سابقه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال ایران را هم دارد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این مربی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

سال گذشته در چه تیم فعالیت داشتید و آن را چه طور می‌بینید؟

سال گذشته سرمربی  تیم پتروشیمی بودم و با این سابقه قهرمانی باشگاه‌های آسیا، قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر ایران رادارم. پتروشیمی تیم بزرگی است که سابقه زیادی در بسکتبال ایران دارد.

از چه تیم‌های دیگری پیشنهاد سرمربیگری داشتید و چرا ذوب‌آهن را انتخاب کردید؟

قبل از شروع فصل دو باشگاه با من تماس گرفتند، اما اسم ذوب‌آهن را بزرگ‌تر دیدم و با توجه به سابقه‌ای که این تیم در بسکتبال دارد، آن را انتخاب کردم.

برای بستن قرارداد مشکلی نداشتید؟

شرایط بد اقتصادی برای همه باشگاه‌ها به وجود آمده که ذوب‌آهن از آن مستثنا نیست. با مدیران باشگاه به یک توافق دوطرفه رسیدم و مشکل خاصی در این رابطه ندارم.

بیشتر تیم را از بازیکنان جوان تشکیل دادید؟

به‌عنوان مربی می‌دانم که کار کردن با جوانان سخت است اما ارزش دارد زیرا این بازیکنان می‌توانند آینده باشگاه و ایران را تأمین کنند. جوانان خوبی انتخاب کردم که در آینده نزدیک، بازیکنان بزرگی برای اصفهان خواهند شد.

بیشتر بازیکنان تیم از نیروهای جوان و بومی اصفهان هستند و باشگاه ازنظر مالی در جایگاهی نبود که بازیکنان اصفهانی درجه اول خود را در تیم نگه دارد.

جذب بازیکن خارجی داشتید؟

با توجه به ضعف‌هایی که در تیم وجود دارد قصد داریم با دو بازیکن خارجی ارزان تیم را تقویت کنیم. همیشه اعتقاد دارم بازیکنان اصلی تیم داخلی باشند و بازیکنان خارجی در کنار آن‌ها به هماهنگی برسند که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

زمانی که باشگاه شرایط مالی خوبی ندارد ترجیح می‌دهم اگر قرار است پولی به دست بازیکنی برسد آن بازیکن داخلی باشد.

به قهرمانی فکر می‌کنید؟

شش تیم برتر ایران، بهترین بازیکنان را در اختیار گرفتند و ما به‌عنوان تیمی که در آخرین لحظات یارگیری می‌کنیم نتوانستیم بازیکنان خوب را جذب کنیم.

اکثر بازیکنان جوانی که در اصفهان حضور داشتند را در کنار چند بازیکن باتجربه داریم که درمجموع تیم جوان و خوبی هستیم، اما قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالای جدول بسیار مشکل است که به قهرمانی فکر نمی‌کنیم و در مورد آن به کسی قولی نداده‌ام.

بودجه‌ای که باشگاه در اختیارتان قرار داده مناسب است؟

بودجه‌ای که باشگاه به تیم اختصاص داده در مقابل بودجه تیم‌های خوب بسیار کم است که امیدوارم در سال‌های بعد با یک برنامه‌ریزی بهتر بتوانند تیمی ببندند که از ذوب‌آهن و اصفهان در مسابقات دفاع کند.

جزء معدود مربی‌هایی هستم که سابقه ذوب‌آهن را به‌طور کامل می‌دانم زیرا زمانی که در این تیم بازی می‌کردم ذوب‌آهن در اوج بود، در حال حاضر با حمایت مدیران فعلی باشگاه به‌خصوص محمدی می‌توانیم  تیم بسکتبال ذوب‌آهن را به‌روزها اوج خود بازگردانیم.

نظر شما در مورد جواد محمدی مدیرعامل جدید ذوب آهن چیست؟

محمدی مدیرعامل لایقی است که امیدوارم موفقیت تمامی رشته‌ها در زمان حضور این مدیرعامل حاصل شود، زیرا لیاقت بهترین هارا دارد.

به‌عنوان سرمربی تیم چه هدفی دارید؟

هدف من در حال حاضر ارتقا بخشیدن سطح بازیکنان جوان تیم است تا دربازی‌های که داریم بتوانند عملکرد خوبی از خودشان به نمایش بگذارند. از حضور نفرات جوان در تیم ناراضی نیستم اما اگر بخواهیم به هدف‌های بزرگ‌تر فکر کنیم به بازیکنان باتجربه نیاز داریم اما الآن هم خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که در جمع بازیکنان جوان تیم ذوب‌آهن حضور دارم.

به چه دلیل بازیکنان خوب سال گذشته را حفظ نکردید؟

طبق روالی که وجود دارد باشگاه اوایل فصل در خصوص بودجه با مربی تیم صحبت می‌کند، مربی هم با توجه به تفکراتی که دارد و رایزنی‌هایی که می‌تواند انجام دهد، مهره‌های موردنیاز خود را به باشگاه اعلام می‌کند و در راستای بودجه‌ای که باشگاه تعیین کرده حرکت می‌کند ولی متأسفانه تیم را دیر بستیم و به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم بازیکنان فصل پیش را حفظ کنیم همچنین به جزء عماد سلمانی دیگر بازیکنان قبل از حضور من با دیگر تیم‌ها قرارداد بسته بودند و این بازیکن هم به علت کم بودن قرارداد از تیم جداشده  به نظر من نبود بازیکن بزرگ در تیم به ضرر باشگاه ذوب‌آهن است.

بازیکنانی که در تیم حضور دارند خوب هستند اما به‌عنوان مربی دوست دارم وقتی در استانی فعالیت می‌کنم از تمامی ظرفیت آن استان استفاده کنم. اصفهانی‌ها بیشتر غریبه پسند شده‌اند درصورتی‌که باید نسبت به نیروهایی متعلق به شهرمان تعصب بیشتری داشته باشیم.

چه بازی‌های تدارکاتی برگزار کردید؟

آخرین کاری که توانستم برای آماده کردن بیشتر بازیکنان انجام دهم ، برگزاری چند بازی تدارکاتی با تیم‌های شیمیدر، کرج و نیروی زمینی بود و قصد دارم این روند را تا قبل از شروع مسابقات ادامه دهم تا تیم به هماهنگی بیشتری برسد.

حرف آخر؟

سابقه شاگردی پیشکسوتان بسکتبال اصفهان رادارم، از آقای شهامت نژاد، مقیم ، امجدی، یاوری و دیگر پیشکسوتان بسکتبال اصفهان کسب اجازه می‌کنم برای حضور در نیکت ذوب‌آهن، متأسفانه در خیلی از شهرها کم از پیشکسوتان یاد می‌شود، اما امیدوارم بدانند که برای ما بزرگ هستند و همیشه دوستشان داریم.

کد خبر 392810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.