باید دست قاچاقچیان را از منابع مالی قطع کنیم

معاون دادستان کل کشور گفت: اگر پول حاصل از فروش مواد مخدر توسط قاچاقچیان در کشور کنترل نشود با سرنوشت کشور بازی می­‌کند به طوری که شاهد هستیم یک روز بازار مسکن، روز دیگر بازار طلا و ارز متلاطم می­‌شود و باید دست آنها را از منابع مالی قطع کنیم.

به گزارش ایمنا، سعید عمرانی در کارگاه توجیهی شناسایی اموال قاچاقچیان جهت مراجع قضایی و ضابطان دادگستری افزود: در بحث جرایم مالی چیزهای عجیب و غریبی مشاهده می‌­شود برای مثال یک بچه شش ساله که نود میلیارد تومان در حسابش پول دارد این در حالی است که در کشورهای پیشرفته زمانی که شما بیش از ده هزار دلار پول در حساب خود داشته باشید پلیس مالی از شما می­‌پرسد این پول را از کجا آورده­‌اید.

وی در تشریح این موضوع افزود: در این کشورها اگر نتوانید دلیل قانع کننده­ای ارائه کنید پول ضبط می­‌شود و بعدا مصادره می‌شود اما در کشور ما متاسفانه شاهد هستیم که مبالغ کلان به طرق مختلف و کنترل نشده‌­ای نگهداری و استفاده می­‌شوند و هر از چند گاهی مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌­کنند.

معاون دادستان کل کشور، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند کمر قاچاقچی باید شکسته شود و این یعنی باید دست قاچاقچیان از منابع مالی قطع شود، قاچاقچیان که ثروت خود را از طریق نقض قانون و گرفتاری مردم و خانواده‌ها کسب کرده‌اند نباید با خودروی آنچنانی عبور کنند و گل خودرو را هم به مستضعفان بپاشند، این افراد به دلیل وجود ثروت کم کم می‌توانند از ما هم به حکومت نزدیک‌تر شوند و می‌­ترسیم روزی مثل آمریکای جنوبی این افراد مافیایی دادستان کل تعیین کنند.

وی با بیان اینکه روش‌های مبارزه با منابع مالی قاچاقچیان سخت نیست، گفت: این امر در ابتدا به هوش و درایت کافی نیاز دارد، قضات نیاز به بررسی و مطالعات بیشتر و تخصصی در این خصوص دارند، در این راستا ایرادی هم ندارد اگر از مقالات خارجی استفاده کنیم تا ببینیم آنها چه روش‌هایی برای برخورد با منابع مالی قاچاقچیان دارند.

عمرانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، اظهار کرد: ما هم در داخل کشور می‌­توانیم از الگوی مشابهی برای برخورد با منابع مالی قاچاقچیان استفاده کنیم در برخی مناطق شرقی به صورت رندوم برخی از حساب‌ها با مبالغ بالا را بررسی کردیم و برای مثال بر روی یک حساب با موجودی ۱۴ میلیارد تومان مسدودی گذاشتیم اما یک نفر دنبال این پول‌ها نیامد، این در حالی است که حداقل ده نمونه از این حساب وجود دارد، بعد از بررسی‌های دیگر متوجه شدیم این حساب متعلق به خانمی بوده است که چهارسال پیش فوت کرده و در طی دو سال بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان گردش مالی را به ثبت رسانده است و جالب اینجاست که تمام گیرندگان زنان خانه دار هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه امور را به صورت سیستمی کنترل کرد، تصریح کرد: کدام قاضی و پلیسی است که متوجه نشود پشت این وقایع مالی قاچاق مواد مخدر است؟ دیگر لزومی نیست برای عملیات تعقیب و مراقبت پشت در منزل برویم، بلکه باید پشت سیستم کامپیوتر بنشینیم و دست قاچاقچیان از منابع مالی را قطع کنیم.

کد خبر 392808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.