رشد ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

استاندار اصفهان گفت: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل توانستیم افزایش ۲۱ درصد کشفیات مواد مخدر و ۲۰ درصد دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر را به ثبت برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در کارگاه توجیهی شناسایی اموال قاچاقچیان جهت مراجع قضایی و ضابطان دادگستری اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد کشفیات تریاک و ۳۰ درصد کشفیات هروئین و مورفین دنیا در ایران است که آمار تکان دهنده‌­ای است. ایران به دلیل قرارگیری در همسایگی بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر و با تلاش شبانه روزی تمام نیروهای دست اندرکار و تقدیم سه هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز توانسته این آمار را به ثبت برساند و در راه مبارزه دائمی با مواد مخدر در کشور گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار، مواد مخدر سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می­‌کند، افزود: نباید از یاد ببریم دولت برای اداره کشور ناچار شد ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب مجلس را کم کند و این مقایسه یعنی حجم زیان ناشی از مواد مخدر به کشور بسیار عظیم است به طوری که با ۱۱.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برابری می‌­کند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد هزینه این مبارزه ۱۰ هزار میلیارد تومان بود ولی امروز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که ۴۰ درصد از این مبلغ یا به عبارتی ۸۰ هزار میلیارد تومان توسط افراد مصرف کننده به طور مستقیم به کشور تحمیل می‌­شود، این نتیجه پول کثیف مواد مخدر است.

وی با اشاره به این که ثروت انبوهی که از این راه به دست می‌آید ذات سوداگران مرگ را کور کرده است، اظهار کرد: این امر آنها را به این درجه از پستی رسانده است که بتوانند باعث نابودی و بیچارگی دیگر انسان‌ها شوند و به فکر مطامع شخصی خود باشند. آنها برای این­که بر روی این ثروت سرپوش بگذارند به سمت طهارت پول حرکت می­‌کنند و دیدیم که چگونه در بازار ارز، طلا و در بازار مسکن و خودرو ورود این پول‌ها به نظام هزینه تحمیل کرد.

رضایی تصریح کرد: مشخص است که مافیای مواد مخدر اتاق فکر دارند چرا که خیلی دقیق عمل می­‌کنند و برنامه‌های استراتژیک دارند، در بازدیدهای اخیر از ناجا متوجه شدم که ماموران انتظامی و ضابطان قضایی که درگیر برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر هستند به وضوح هوش سیاهی که قاچاقچیان برای فرار از قانون به کار می­‌گیرند را می­‌بینند. این هوش اگر در جهت مثبت بود می‌­توانست مفید باشد و جهت فناوری‌های نوین به کار برود اما شاهد هستیم در راستای تولید، توزیع و فروش مواد مخدر بکار گرفته می­‌شود.

کد خبر 392806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.