۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
ساماندهی مشاغل شهری رشت

رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت از ساماندهی مشاغل این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا نظری اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده به شهرداری رشت، برای اجرای این دستورالعمل ساماندهی مشاغلی را که باعث آلایندگی و مزاحمت برای شهروندان می‌شود در اولویت قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه ثمره ساماندهی این شغل‌ها انضباط اجتماعی و زیبایی شهری و در نهایت بهبود زندگی شهری است، تصریح کرد: در ابتدا توسط شرکت مشاور، طرح جامع ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم شهری با توجه به اولویت‌ها و فرآیندهای گزینشی شامل زمین‌بری، آب‌بری و سازگاری با بافت اجتماعی، اقدام لازم به عمل آمده است.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت ادامه داد: ۱۷ شغل آلاینده و مزاحم در شهر رشت شناسایی و مشخص شده است.

نظری تاکید کرد: کارگروهی در سازمان ساماندهی مشاغل شهری با حضور عضو شورای اسلامی شهر و مدیران مرتبط شهرداری در سه رسته شغلی مصالح ساختمانی، نمایشگاه‌های خودرو و انبار و فروشندگان آهن تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شغل آهن‌فروشی و مصالح ساختمانی به سمت جاده جیرده و جاده لاهیجان و نمایشگاه خودرو به سمت جاده انزلی ساماندهی می‌شود.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت افزود: در اجرای این طرح بزرگ و مهم شهری ساماندهی مشاغلی که فعالیت آن‌ها در حوزه شهری ضروری نیست ساماندهی می‌شود؛ در این زمینه از اتحادیه‌ها و مشاغل مرتبط دعوت شده تا در اجرای این طرح وارد عمل شوند.

نظری گفت: بعد از ساماندهی مشاغل، امکان آزادسازی اماکن فعلی برای ایجاد مکان‌های تفریحی، گردشگری و رستوران وجود دارد.

کد خبر 392794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.