راه‌اندازی ۲ هزار واحد تک نفره زایمان در کشور/ لزوم بهسازی بیمارستان‌های کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دو هزار اتاق زایمانی در کشور ساخته شده و از آنچه در طرح تحول سلامت پیش بینی شده، ۹۰ درصد آن در بخش ایجاد  اتاق زایمان اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت بهداشت و درمان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم بهسازی بیمارستان‌های کشور گفت: در سال جاری ۴۰ بیمارستان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که برخی از آنها تکمیل و تجهیز و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها حدود شش هزار تخت بیمارستانی کشور در حوزه بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: از برنامه‌های طرح تحول سلامت، توسعه بخش‌های زایمانی و اتاق‌های زایمان  است که به طور اختصاصی برای هر مادر در نظر گرفته شده است.

جان بابایی اظهار کرد: دو هزار اتاق زایمانی در کشور ساخته شده که از آنچه در طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده ۹۰ درصد آن در بخش ایجاد اتاق زایمان اجرا شده است.

وی با اشاره به بدهی ۱۰ هزار میلیارد ریالی سازمان‌های بیمه گر به دانشگاه ها تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت دارد که ۶۰ درصد بدهی هر ماه تحویل و اسناد ۴۰ درصد تا سه ماه رسیدگی و مابقی در زمان مشخص شده‌ای پرداخت شود.

جان بابایی با بیان اینکه بیشتر از مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مشکل توزیع آن است، گفت: در برخی شهرستان‌ها نسبت تخت به بیمارستان از میانگین کشوری بالاتر و در برخی شهرها این میزان کمتر است.

معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان‌های سبزوار گفت: در دانشگاه و واحدهای درمانی سبزوار کارهای خوبی انجام شده و دو طرح نیمه تمام بخش ال دی آر اتاق زایمان تک نفره و اورژانس بیمارستان واسعی جز طرح‌های طرح تحول سلامت است که تکمیل می‌شود.

کد خبر 392785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.