پارک ترافیکی بوستان مادر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: پارک ترافیکی بوستان مادر در بلوار احمدبن موسی(ع) تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرود بذرافشان با اعلام این خبر اظهار کرد: پارک ترافیکی بوستان مادر در جنوب شرقی شیراز واقع در بولوار احمد بن موسی (ع) با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و انتظار می رود تا پایان امسال  بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه در بین گروه های مختلف آسیب‌پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ آگاهی نداشتن کافی به دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند، گفت: شهرداری شیراز با ایجاد محیطی شبیه سازی شده محیط واقعی ترافیک، آموزش های عملی و نظری را در اختیار کودکان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان قرار خواهد داد تا ضمن آموزش و مهارت های کافی کودکان و نوجوانان در مسائل ترافیکی آنان را در مواجه شدن با خطرات ترافیکی آگاهی بخشد.

شهردار منطقه پنج شیراز هدف از ایجاد پارک ترافیکی را ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور کودکان و نوجوانان، کاهش خطرات و افزایش ضریب ایمنی از طریق تلفیق آموزش های نظری و عملی ایمنی ترافیک با شبیه سازی محیط ترافیکی برای آنان دانست.

وی اضافه کرد: جانمایی معابر و سایر تاسیسات و تجهیزات ترافیکی در این پارک به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر رعایت اصول علمی و عملی شباهت زیادی با محیط واقعی به خود خواهد داشت.

بذرافشان خاطرنشان کرد: تاسیسات ترافیکی اساسی ترین ومهمترین بخش از فضای یک پارک ترافیکی است که نیاز به زمینی با مساحت کافی دارد. در همین راستا این پارک در زمینی به مساحت ۱/۵ هکتار با تجهیزات و امکاناتی مانند مسیر های عبوری آموزشی به مساحت ده هزار متر مربع، قسمت مدیریت کلاس های آموزشی به مساحت چهار صد و پنجاه متر مربع، آلاچیق آموزشی یکصد متر مربع، پل عابر پیاده آموزشی، مجموعه بازیها و آموزش ترافیک به مساحت یک هزار و 450 متر مربع  و پارکینگ با گنجایش چهل خودرو دارد که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در بلور احمد بن موس (ع) در حال احداث است.

شهردار منطقه پنج شیراز اضافه کرد: مدت اجرای این پروژه یک سال است که انتظار می رود این پارک با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان اسفند ماه امسال بهره برداری شود.

کد خبر 392784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.