مکانیزه شدن فرایندها، تخلفات را کاهش می‌دهد

یک عضو شورای شهر تهران گفت: به میزانی که به سمت شفافیت، مکانیزه شدن و فرایندهای صحیح برای انجام کارها حرکت کنیم به همان اندازه از بروز تخلفات هم جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛ مکانیزه شدن فرایندها تخلفات را کاهش می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران، معتقد است به میزانی که به سمت شفافیت، مکانیزه شدن و فرایندهای صحیح برای انجام کارها حرکت کنیم به همان اندازه از بروز تخلفات هم جلوگیری می‌شود.

 مجید فراهانی، در نخستین نشست کمیته تخصصی حسابرسی کلان‌شهرهای کشور که روز چهارشنبه در شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه برخی مدیران حسابرسی را به عنوان مزاحم برای کارهای خود تلقی می‌کنند، گفت: این تلقی آنان به این دلیل است که برای آنان جا نیفتاده که حسابرسی به عنوان اصلاح فرایند و سیستم عمل می‌کند.

به گفته وی،  بیشتر مشکلات در موضوعات مالی به دلیل مشکلات فرایندی گردش کار و خلأهای قانونی و مشکلاتی است که می‌شد از آن جلوگیری شود تا اساساً امکان تخلف وجود نداشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با طرح این سؤال که چرا قرارداد واحدی که در شهرداری‌های مناطق و شرکت‌ها بسته می‌شود باید چارچوب متفاوتی با هم داشته باشد، اظهار کرد: برای مثال در شهرسازی چرا باید فیشی که به عنوان تخلف به فرد داده می‌شود فاقد استاندارد باشد و سیستمی نباشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران معتقد است به میزانی که به سمت شفافیت، مکانیزه شدن و فرایند صحیح برای انجام کارها برویم به همان اندازه از بروز تخلفات هم جلوگیری می‌شود.

فراهانی گفت: این که متخلفی صرفاً به دستگاه‌های قضایی ارجاع شود و با نوک‌شاخه‌های فساد برخورد شود، این فساد ریشه‌کن نمی‌شود بلکه باید سیستم و فرایند اصلاح شود.

وی توانمندسازی حسابرسان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و عنوان کرد: چیزی که از آن غفلت می‌شود بحث آموزش است؛ حتی آموزش‌هایی که هم‌اکنون در مجموعه شهرداری و شورای شهر داده می‌شود کافی نیست. طبق آخرین گزارش‌ها، در مجموعه خودمان کمترین میزان توانمندسازی و آموزش‌دهی در بخش حسابرسی و مالی انجام می‌شود.

فراهانی به چالش‌های حقوقی حسابرسی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه چالش‌هایی داریم. مثل جایگاه حسابرسان مستقل و اینکه جایگاه شوراها و شهرداری هنوز مشخص نیست.

به گفته وی؛ مردم از ما توقع نظارت مالی دارند چرا که بخشی از درآمدهای شهرداری از عوارضی است که مردم پراخت می‌کنند. "

کد خبر 392759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.