موانع تولید و اشتغال را رفع کنیم/لزوم تسهیل شرایط بانک‌ها

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان گفت: امور اداری دست و پا گیر، سلیقه‌ای عمل کردن بعضی ادارات و بانک‌ها و مواردی چون وجود تسهیلات بانکی با سود بالا، اخذ وثیقه سنگین، بروکراسی اداری بسیار و درخواست ضمانت‌های مختلف از صنعتگر خود از موانع تولید است.

محمدتقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات شهرستان‌ها و اهمیت توجه به مباحث اقتصادی، اظهار کرد: بحث مدیریت اقتصادی را نباید با تصدیگری اشتباه گرفت و باید در جهت سامان‌بخشی وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم تلاش مضاعف کرد و برای این موضوع باید از کمک افراد صاحب فکر استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار افزود: ارسال بخشنامه‌های مختلف در کوتاه مدت دست فعالان اقتصادی را می‌بندد و با وجود این تنوع بخشنامه‌ای تصمیم‌گیری فعالان اقتصادی سخت می‌شود.

حمایت از تولید داخلی را جدی بگیریم

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان با انتقاد از اختصاص ارز دولتی به افرادی که آنها را در موارد قاچاق یا دیگر امور هزینه می‌کنند، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در جوانان باید رونق تولید و اشتغال جدی گرفته شود همچنین باید با جدیت از وارداتی که کارخانه‌های داخلی را تعطیل کرده جلوگیری کرد، چرا که نتیجه بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی از نظام و دولت است.

اورعی با تاکید بر وجود مشکلات عدیده در جامعه کارگری گفت: رفع مشکلات جامعه کارگری همچون مسئله بیمه، مسکن، ارتباط با کارفرما، وظایف کارفرما و مواردی از این دست باید به طور دائم دنبال شود و اهمیت وجدان کار هم برای جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، افزود: فرهنگسازی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر را باید در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و البته در خانواده‌ها و جامعه با جدیت دنبال کرد همچنین باید اصرار و تاکید مداوم بر استفاده از تولید داخل داشته باشیم.

شروط سخت بانک‌ها از موانع تولید است

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در خصوص توجه به اقتصاد کشور، گفت: مواردی که می‌تواند حرکت عمومی کشور را در زمینه اقتصاد ساماندهی کند باید مدنظر قرار گیرد، مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است بخش خصوصی باید توانمند شود و واردات و صادرات براساس نیازها انجام شود.

وی در خصوص موانع بسیار بر سر راه تولید اظهار کرد: برخی مسئولان به ظرفیت‌های عظیم کشور همچون وسعت سرزمین، منابع طبیعی، آب، راه و ۱۵ کشور همسایه و مهمتر از همه وجود این همه جوان متخصص در کشور که نمونه آن دانشمندان جوان هسته‌ای هستند اعتقاد ندارند.

اورعی در انتقاد به وجود مقررات گوناگون و متناقض در دستگاه‌ها گفت: امور اداری دست و پا گیر، سلیقه‌ای عمل کردن بعضی ادارات و بانک‌ها و مواردی چون وجود تسهیلات بانکی با سود بالا، اخذ وثیقه سنگین، بروکراسی اداری بسیار و درخواست ضمانت‌های مختلف از صنعتگر خود از موانع تولید است.

پتانسیل تولید در هر شهرستان شناسایی شود

وی با تاکید بر لزوم تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد: باید به تقویت صنایع تبدیلی خانگی توجه شود و کشاورزان و کارگران که به صورت فصلی کار دارند بیمه تأمین اجتماعی شوند.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان نقش روسای ادارات کار در اشتغال و تولید را مهم دانست و افزود: این افراد در جذب بودجه اثرگذار هستند و بهتر است رفع موانع تولید را در کارگروه‌ها با نظر تخصصی و دلسوزی بیشتر پیگیری کنند.

وی در تشریح بیشتر عملکرد روسای ادارات کار شهرستانی گفت: این مدیران بهتر است در جذب تسهیلات، معرفی افراد و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه تلاش بیشتری داشته باشند و در جهت جذب سرمایه تلاش کنند.

اورعی تشویق سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را مهم خواند و اظهار کرد: بهتر است در این موارد اولویت با ساکنان بومی باشد همچنین پتانسیل هر منطقه و شهرستان اعم از زمینه‌های کشت گونه‌های گیاهی مانند کتیرا، گل محمدی و زعفران در شهرهای کم آب و نوع کشت مناسب  معرفی و جوانان به فعالیت در این زمینه تشویق شوند.

لزوم ساماندهی طرح‌های نیمه کاره در شهرستان‌ها

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی طرح‌های نیمه کاره گفت: طرح‌هایی مانند تونل، استخر شنا، پروژه دام شیری ۴۰۰۰ رأسی در خم پیچ، پرورش شتر مرغ، باتری سازی، صنایع نخ، طرح طوبی در خوانسار باید مورد بررسی قرار گیرد و موانع آنها رفع شود.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص لزوم برخورد با دلالان محصولات کشاورزی، افزود: با توجه به تولید حدود ۸۰۰۰ تن آلو که هشت برابر سال گذشته است و توسط دلالان با کمترین قیمت خریداری می‌شود و کشاورزان در این زمینه ضرر می‌کنند باید موضوع بازاریابی محصولات پیگیری شود  و سردخانه برای نگهداری آن‌ها احداث شود تا از مهاجرت کشاورزان و رها کردن روستاها پیشگیری شود.

وی در خصوص اتصال راه‌آهن خوزستان، اصفهان گفت: باتوجه به صنعتی بودن استان و لزوم ارتباط با استان‌های مرکزی و خوزستان در تبادلات اقتصادی و حمل ونقل مسافران بهتر است منابع اتصال راه آهن خوزستان و مرکزی به اصفهان در بودجه سال ۹۹ دیده شود همچنین زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران جدید تامین شود.

کد خبر 392755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.