شهروندان قبل از خرید زمین درباره کاربری آن تحقیق کنند

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند گفت: به منظور حفظ اراضی مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی و باغات، هر گونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌های جامع و هادی امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حمید فخیم‌زاده با اشاره به مراجعات مکرر شهروندان به شهرداری در خصوص وضعیت اراضی حاشیه شهر مانند قطعات ۴۰۸ متری ارتش  یا اراضی سروش‌گستر اظهار کرد: این اراضی در قالب آگهی‌های فروش در فضای مجازی معرفی شده است که در این راستا شهروندان باید دقت کنند هرگونه ورود به محدوده خدماتی و افزایش محدوده کاربری شهر پس از مطالعات جوانب مختلف مانند مباحث زمین شناسی، توپوگرافی و نیاز آتی خدماتی شهر است و قوانین مختلف مانند قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی  و باغی در طرح جامع شهری بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از هر گونه خرید و فروش اراضی مشاعی زراعی و باغی در حاشیه شهر با انگیزه ورود به محدوده خدماتی یا تغییر کاربری یا امکان ساخت در آینده به صورت تفکیکی خودداری کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار بیرجند یادآور شد: هرگونه تفکیک و قطعه بندی بدون مجوز در اراضی سروش‌گستر ممنوع است و مورد تأیید شهرداری بیرجند نیست.

فخیم زاده تاکید کرد: مردم قبل از هرگونه معامله و خرید زمین ، حتما از قرار داشتن زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید به  کاربری زمین‌های مورد خرید و فروش دقت و از معامله هرگونه زمین فاقد کاربری در داخل و خارج محدوده شهر خودداری کنند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند قبل از خرید زمین، با مراجعه به مناطق دوگانه شهرداری و استعلام نسبت به وضعیت داخل محدوده بودن، کاربری و شبکه معابر مطلع شوند و با اطلاع به نزدیکان و خانواده خود جلوی سوء استفاده احتمالی افراد سودجو را بگیرند.

کد خبر 392748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.