ظرفیت آب سد کوچری به ۱۵۵ میلیون متر مکعب رسید

نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری گفت: حجم مخزن سد کوچری گلپایگان ۲۰۷ میلیون متر مکعب است که در فروردین ماه امسال به تراز واقعی رسید و اکنون ۱۵۵ میلیون متر مکعب است.

بهرامعلی شاهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از  گلپایگان، اظهار کرد: حجم سد کوچری گلپایگان ۲۰۷ میلیون متر مکعب است که در پی بارش‌های امسال ظرفیت این مخزن در فروردین ماه به تراز واقعی رسید.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال ۵۲ میلیون متر مکعب آب از سد کوچری برداشت شده است، افزود: اکنون ظرفیت آب سد کوچری به ۱۵۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری گفت: از محل سد کوچری پنج مترمکعب آب برای بخش کشاورزی، پنج متر مکعب برای زیست محیطی و پنج  متر مکعب بر ثانیه برای آب شرب شهرستان رهاسازی می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری خروجی آب سد کوچری برای مصرف کشاورزی، زیست محیطی شهرستان گلپایگان قطع شده است وفقط برای تأمین آب شرب شهرستان به منبع تصفیه خانه آب گلپایگان به میزان ۴.۵ متر مکعب آب برثانیه انتقال داده می‌شود.

شاهرضایی تصریح کرد: از هفتم مهرماه تا ۱۷ مهرماه آب برای مصرف بخش کشاورزی شهرستان و سپس در آبمان ماه نیز به مدت ۱۰ روزه برای آبیاری بخش کشاورزی رهاسازی می‌شود و پس این مدت آب سد کوچری برای بخش کشاورزی شهرستان تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ بسته است.

وی گفت: اکنون ورودی سد ۱۰ متر مکعب و خروجی سد کوچری پنج متر مکعب است که ظرفیت مخزن سد کوچری ثابت باقیمانده است البته با رهاسازی آب از هفتم مهرماه و آبان ماه امکان کاهش ظرفیت آب سد وجود دارد که در صورت بارش‌ در سال زراعی جاری به تراز واقعی خواهد رسید.

نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری تصریح کرد: سد کوچری از نوع سنگریزه ای با هسته رسی در ارتفاع ۹۷ متر از پی با هدف تأمین شرب شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، سلفچگان، خمین، محلات، ساوه، دلیجان و قم احداث شده است که منبع ذخیره آب این سد سرشاخه‌های دز و رودخانه حوزه طبیعی قدیم گلپایگان است.

کد خبر 392747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.