۴۷ گروه همیار سلامت اجتماعی در استان تشکیل شد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: آخرین آمار حاکی از تشکیل ۴۷ گروه همیار سلامت اجتماعی در ۲۴ شهرستان استان است که این سمن‌ها آموزش‌های ضروری و مورد نیاز زندگی شهروندان برای کاهش مواجهه با آسیب‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص گروه‌های همیار سلامت اجتماعی، اظهار کرد: این برنامه معطوف به افزایش یا ارتقای سلامت روانی اجتماعی شهروندان است و سیاست آن بر این است که با افزایش سلامت روانی و اجتماعی، مواجهه یا آسیب دیدگی در برابر آسیب‌های اجتماعی شهروندان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت روانی و اجتماعی شهروندان عامل کاهش آسیب‌هاست، افزود: گروه‌های همیار سلامت اجتماعی متشکل از شهروندان دواطلبی است که تمایل دارند در برنامه‌هایی از جنس ارتقای سلامت روانی اجتماعی مشارکت کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: افراد داوطلب با سازمان بهزیستی همکاری و مشارکت می‌کنند و در حین مشارکت آموزش‌هایی می‌بینند و در این زمینه توانمند می‌شوند و بعد از اینکه این مراحل را طی کردند به درخواستشان سازمان بهزیستی آنها را به عنوان یک سمن مستقل ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد مجوز ایجاد سازمان مردم نهاد با عنوان گروه‌های همیار سلامت روانی اجتماعی را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: فعالیت‌ گروه‌های همیار سلامت حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود، از انواع آموزش‌های روانشناختی در محله‌ها و محیط‌هایی‌ که با مردم در ارتباط هستند تا برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، کارهای میدانی و هر موضوعی که بر اساس نیاز منطقه و محله خود مرتبط با ارتقای سلامت روانی اجتماعی باشد را دربرنامه‌های خود می‌گنجانند.

محمدی در خصوص آخرین آمار تشکیل این گروه‌ها خاطرنشان کرد: آخرین آمار حاکی از تشکیل ۴۷ گروه همیار سلامت روان در ۲۴ شهرستان استان است و اگر چه محدودیت جنسیتی در آن نداریم اما به طور عمده اعضای این گروه‌های همیار بیشتر از خانم‌ها هستند و بهزیستی از مشارکت آقایان در این گروه‌ها استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت این سمن‌ها آموزش است، گفت: این آموزش‌ها مبتنی بر آموزش مهارت زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش زندگی و امور خانواده، تربیت فرزند، چگونگی مواجهه با آسیب‌ها و در کل موضوعاتی است که این سمن‌ها با توجه به نیازسنجی‌های محلی آنها را نیاز و ضرورت شهروندان می‌دانند.

کد خبر 392739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.