۱۹ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز هزینه شده است

شهردار منطقه (۵) کاشان با تاکید بر ضرورت استفاده از مشارکت شهروندان در نگهداری از فضای سبز شهری، گفت: در نیمه نخست امسال برای نگهداشت و اصلاح فضای سبز این منطقه بیش از ۱۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

ابوذر میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال در منطقه (۵) شهری دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع چمن‌زنی در ۲۳ دوره انجام شده است، اظهار کرد:  در این مدت  در ۶۸۱ هزار مترمربع از فضای سبز این منطقه، کوددهی عرصه به روش شیمیایی به مساحت ۸۲۰ هزار مترمربع، کوددهی به شیوه مایع و علف‌زنی در دو دوره به مساحت ۵۸۰ هزار مترمربع انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نگهداری از ۵۲۳ هزار و ۵۷۲ مترمربع محل کاشت درختان، ۹۸ هزار و ۲۴۸ مترمربع چمن و تعویض دو هزار و ۸۳۲ اصله گل فصلی در پارک‌های این منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه (۵) شهرداری کاشان با بیان این که میانگین تولید زباله هر شهروند کاشانی ۶۲۵ گرم است و برای انتقال هر کیلوگرم از آن از مقابل منازل تا سایت زباله، یک‌هزار و ۴۵۰ ریال هزینه می‌شود گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۴۱۸ تن زباله در این منطقه جمع‌آوری شده است.

میرزا بیگی با بیان اینکه مساحت رفت و روب روزانه در این منطقه دو میلیون و ۵۹۹ هزار مترمربع است، تاکید کرد:  در این مدت بیش از سه هزار و ۲۵۵ تن ضایعات و نخاله از نواحی چهارگانه منطقه جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان درخصوص تفکیک زباله در مبدا، اظهار کرد: جمع‌آوری زباله در نوبت صبح علاوه بر تحمیل هزینه‌های مازاد باعث ایجاد خطرات زیست‌محیطی و شیوع بیماری‌هایی نظیر سالک می‌شود.

مدیر منطقه (۵) شهرداری کاشان گفت: جمع‌آوری زباله، نخاله و ضایعات این منطقه با ۵۶ کارگر خدماتی، دو دستگاه خودرو پرس زباله، یک خودرو شستشو و یک خودرو جاروب مکانیزه و سه دستگاه نیسان انجام می‌شود.

کد خبر 392734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.