توسعه ۴۵۰۰ متر مسیر سبز دوچرخه در سطح شهر

معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهردار مشهد از توسعه ۴۵۰۰ متر مسیر سبز دوچرخه در این کلانشهر خبر داد.

 به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: با هدف کاهش استفاده شهروندان مشهدی از وسایل حمل و نقل شخصی، کمک به افزایش کیفیت هوای شهر و اجرای طرح های حمل و نقل عمومی و سبز موضوع توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در دستور کار قرار دارد و در این زمینه تا انتهای آبان ماه ۴۵۰۰ متر مسیر دوچرخه به معابر سبز مشهد اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به خیابان‌هایی که مسیر سبز در آن‌ها توسعه می یابد، افزود: اجرای مسیر دوچرخه در خیابان سناباد، حدفاصل بانک خون تا چهارراه دکترا، خیابان ابن سینا حدفاصل چهارراه دکترا تا بیمارستان امام رضا(ع)، خیابان شهید چمران، حدفاصل میدان بیمارستان امام رضا(ع) تا میدان سعدی و میدان سعدی تا میدان شهدا در دستور کار است، به این ترتیب غرب شهر به مرکز شهر متصل می شود.

معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهردار مشهد با اشاره به محدودیت توقف در بخشی از مسیرهای یاد شده، خاطرنشان کرد: پارک حاشیه‌ای حذف نمی شود، مگر اینکه تابلو توقف مطلقا ممنوع از قبل نصب یا در معبری پلیس راهور اعمال نظر داشته باشد. به عنوان مثال میدان امام رضا(ع) به دلیل وجود پارکینگ طبقاتی، خط پارک حاشیه ای با نظر پلیس راهور به طور کل حذف شده است.

وی گفت: با توجه به گزارشات مردمی و اخذ نظر دوچرخه سواران شهری و سمن های فعال در این حوزه، مسیرهای جدید دوچرخه در قسمتی از سواره رو اجرا خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه شبکه مصوب مسیرهای دوچرخه در این کلانشهر ۲۵۰ کیلومتر است، عنوان کرد: تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شده و تا پایان سال جاری نیز ۵۸ کیلومتر به این مسیرها افزوده خواهد شد تا شبکه ای متصل برای دوچرخه سواران مشهدی ایجاد شود.

وی با اشاره به اعتبارات اجرای این پروژه، گفت: برای اجرای مسیرهای دوچرخه در سال جاری اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده که در صورت نیاز افزایش می یابد.
معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد به اجرای مسیر دوچرخه در محدوده باغ ملک آباد اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر ویژه دوچرخه ملک آباد که یکی از استانداردترین مسیرهای دوچرخه مشهد است، به طول هشت کیلومتر اجرا شد.

معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهردار مشهد با اشاره به اولویت های اجرای مسیر دوچرخه در مشهد، عنوان کرد: در محور شمالی- جنوبی شهر مشهد، مسیر خیابان کوهسنگی تا آرامگاه خواجه ربیع در دست مطالعه، طراحی و اجرا است. تا پایان سال نیز قسمتی از این مسیر از پارک کوهسنگی تا میدان شهدا و تقاطع شهید کاشانی- عبادی به طول ۴۷۰۰ مترطول اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مسیرهای دوچرخه در پارک های در دست احداث پیش بینی شده و اجرایی خواهد شد.

کد خبر 392733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.