برای معرفی مراسمات مذهبی باید جهانی فکر کنیم

نطنز- رییس اداره تبلیغات اسلامی نطنز گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین و ۲۸ صفر در آستان مقدس آقاعلی‌عباس‌(ع) تجلی حضور مردم و نماد ولایتمداری است و هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مجیدی‌تبار در نشست برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم‌ دهه آخر صفر آستان مقدس حضرت آقاعلی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) اظهار کرد: در جهان ، امام حسین(ع) معرفی و شناسانده شده است؛ به همین دلیل دشمنان نمی توانند مراسم عظیم اربعین را تحمل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز افزود: اربعین؛ یک حرکت خودجوش در تمام دنیا است، تا بتوانیم زمینه ظهور را فراهم سازیم. ما باید از خودسازی به جامعه سازی و سپس به یک تمدن جهانی اسلامی برای ظهور برسیم.

مجیدی تبار تصریح کرد: اثر خون امام حسین(ع) در همه نقاط دنیا کار خودش را انجام می‌دهد و زمینه ظهور در حال فراهم شدن است.

وی همچنین مراسم دهه آخر صفر در آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) را یک صحنه ملی، مذهبی دانست و گفت: مراسم پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر در این آستان مقدس تجلی حضور مردم و نماد ولایتمداری است و هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین، نمایش اقتدار جهان اسلام بخصوص مذهب تشیع است، افزود: مراسم اربعین و ۲۸ صفر آستان مقدس آقاعلی‌عباس و شاهزاده محمد(ع) از بزرگترین همایش های مذهبی استان اصفهان و کشور است.

مجیدی تبار امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) را بهترین و بالاترین ظرفیت و پتانسیل برای شناساندن و معرفی مراسم  مذهبی منطقه به مردم استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه باید جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کنیم و جهت معرفی این بزرگواران بیش از پیش اقدام کنیم؛ چرا که ما در کنار آنها هویت پیدا کرده‌ایم.

کد خبر 392729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.