تشخیص افسردگی و اختلالات خواب با نقشه برداری از مغز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: استفاده از نقشه برداری مغز، به روش‌های تشخیصی بیماری هایی همچون پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و اختلالات خواب، کمک می کند.

به گزارش ایمنا، مسعود طهماسیان، از نقشه برداری مغزی به عنوان یک علم بین رشته ای نام برد و اظهار کرد: در این علم، با استفاده از تخصص های مختلف روانپزشکی، نورولوژی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب، با کمک رشته های ریاضی، مهندسی پزشکی و فیزیک، می خواهیم ساختار و عملکرد مغز را بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به کاربرد نقشه برداری مغز در تشخیص بیماری های روانپزشکی و عصب شناختی، ادامه داد: از این طریق می توانیم به درک بهتری از این بیماری ها دست یابیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، افزود: با توجه به اینکه در تشخیص بالینی برخی از بیماری های مرتبط با مغز دچار مشکلاتی هستیم، افزود: موضوع تشخیص های افتراقی در بالین، یکی از اهداف نقشه برداری مغز است که به درمان بهتر بیماری ها در آینده کمک می کند.

وی با اشاره به تشخیص اختلالات خواب، افسردگی، پارکینسون و آلزایمر، با استفاده از نقشه برداری مغز گفت: نقشه برداری مغز، روش های تشخیصی را آسان می کند و در حیطه درمان ورود نمی کند.

طهماسیان افزود: تشخیص سکته های مغزی، از دیگر اهداف نقشه برداری مغز است که مطالعات آن دنبال می شود.

کد خبر 392709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.