جایگاه اصفهان در کنکور سراسری رتبه سوم است/وجود ۱۳ مدرسه کانکسی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۱۳ مدرسه کانکسی در استان اصفهان وجود دارد که ۱۲ مدرسه کانکسی در فریدون‌شهر و یک مدرسه در شهرستان چادگان وجود دارد که با پیگیری‌های بسیار توانستیم مدارس خشت و گلی را از استان اصفهان حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و شهدای دانش‌آموزی با اشاره به اینکه رویکرد کنونی پلیس فرهنگی و آموزشی است، اظهار کرد: معتقدیم تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اصفهان برقرار است و امیدواریم بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف هر دو دستگاه و دستیابی به امنیت و آرامش گام‌های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش استان اصفهان نقشه راه خود را اجرایی کردن سند تحول بنیادین می‌داند، افزود: تربیت تمام ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرار گرفته و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه آحاد جامعه از این سازمان است و مهمترین مولفه‌ای که در این سند قرار گرفته چرخش های تحول آفرین است،

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص این چرخش‌های تحول آفرین گفت: مواردی چون مدرسه مکان آموزشی، حافظه محوری و محل کسب تجربه‌های تربیتی، مدرسه کارآمد همگی روح حاکم برسند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که معتقدیم مدال را باید به دانش‌آموزی داد که به دنبال قبول مسئولیت اجتماعی در درون مدرسه است.

وی افزود: جوهره و چکیده سند تحول بنیادین این است که مدرسه را به پایگاه تربیتی تبدیل کند و این روند، ویژگی‌هایی برای دانش‌آموز ایجاد می‌کند که او به یک فرد متدین، انقلابی، وطن دوست تبدیل شود و این هدفی است که در سند قرار گرفته و ما به دنبال آن هستیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم به این مولفه‌های موردنظر دست یابیم.

۹۳ پروژه جدید با کمک خیران تا پایان مهر افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و به دنبال این سند نیستیم و در حقیقت در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام های اساسی برمی‌داریم.

اعتدادی تأکید کرد: با تلاش و همدلی حدود ۵۶ هزار فرهنگی از ابتدای سال تحصیلی جدید کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در همه مقاطع و دوره‌های تحصیلی در هفت هزار و ۴۰ واحد آموزشی در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس کار آغاز شد.

اعتدادی با اشاره به اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۱۲ هزار کسری نیرو مواجه بودیم، اظهار کرد: این اتفاق  با تلاش مضاعف‌تری همراه شد تا اول مهرماه با کلاس بدون معلم روبرو نباشیم و با تدابیر متفاوت و ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، خرید نیروهای خدمات آموزشی، حق‌التدریس شاغلین، سرباز معلم و جذب نیروهای آموزشیار سوادآموزی که قانون مشخص کرده بود موفق شدیم این چالش را در استان اصفهان با همه سختی‌های موجود از بین ببریم.

وی تأکید کرد: ممکن است بعضی از نواقص همچنان باقی مانده باشد با توجه به گستردگی استان اصفهان هنوز شاهد برخی از این نواقص هستیم اما به جرأت می‌گویم همه تلاش‌ها براین بوده که مهرماه را با کلاس بدون معلم شروع نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با وجود اینکه از جمله استان‌های برخوردار است در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در حوزه فضای فیزیکی و مدارس دارای کمبودهای شدیدی هستیم علاوه بر کمبود نیروی انسانی در حوزه فضاهای آموزشی هم مشکل داریم.

اعتدادی ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۹۳ پروژه آموزش و پرورش را تا پایان مهرماه امسال با کمک خیرین استان افتتاح خواهیم کرد که این تعداد ۴۸۲ کلاس درس، ۵۷ واحد آموزشی و سالن ورزشی، نمازخانه، کتابخانه و سایر فضاها را در برمی‌گیرد.

وی اظهارکرد: در استان ۱۳ مدرسه کانکسی وجود دارد که ۱۲ مدرسه کانکسی در فریدون‌شهر و یک مدرسه در شهرستان چادگان وجود دارد، با پیگیری‌های بسیار مدارس خشت و گلی از استان اصفهان حذف شدند و برای دستیابی به حداقل‌های عدالت آموزشی مدارسی کانکسی در صعب‌العبورترین نقاط استان ایجاد شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ۳۹ مدرسه سنگی در شهرستان‌های سمیرم، چادگان و کاشان وجود دارد و این مدارس به کمک اداره نوسازی بازسازی خواهند شد و در واقع این مدارس از رده خارج هستند و اکنون دانش‌آموزی در آنها تحصیل نمی‌کند همچنین در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای در استان وجود ندارد که از بخاری نفتی استفاده کند و مدارسی که مجهز به گاز هستند از بخاری گازی استفاده می‌کنند.

افزایش آمار بازنشستگان تا سال ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل دستگاه‌های دیگر است، اظهار کرد: در ۴۱ ناحیه و منطقه آموزشی مشکلات آموزش و پرورش را در حوزه آموزشی و فیزیکی برطرف کردیم و در سطح استانی و ملی کمبود نیروی آموزش و پرورش را جزء اولویت‌های جلسات مسئولین استانی و کشوری قرار دادیم تا این معضل را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود نیروی انسانی استان و رفع این مشکل، اظهار کرد: طی هشت ماهه گذشته قریب به ۸۰ درصد وقت‌ خود را صرف تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کردیم و وزرات آموزش و پرورش متعهد شد تخصیص نیروها برای پنج استان به طور وی‌ژه‌تر انجام شود و مطابق سهمیه‌بندی نیروها در سنوات آینده استان اصفهان جزء این لیست قرار می‌گیرد.

اعتدادی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ آمار بازنشسته‌ها افزایش می‌یابد و با تخصیص نیرویی که صورت می‌گیرد، کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش جبران خواهد شد همچنین در خصوص رتبه‌های کنکور جایگاه اصفهان در کنکور سراسری رتبه سوم است و از نظر شاخص‌های ارزیابی مشکلی نداریم، شهرستان آران و بیدگل در کنکور رتبه دو رقمی داشت و اصفهان در رتبه‌های دو رقمی کنکور جایگاه بسیار خوبی داشته است.

کد خبر 392679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.