شفافیت در حوزه شهرسازی/ترمیم اعتماد از دست رفته

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت در حوزه شهرسازی می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم به شهرداری را ترمیم کند.

به گزارش ایمنا، بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی گفت: امروز شاهد این هستیم که روند هوشمندسازی در حوزه معماری شروع شده است.

وی افزود: یک سوال همواره مطرح است که باید پرسید اولویت به کدام موضوعات در طرح هوشمندسازی داده شود زیرا اولویت اول مردم در تهران بحث آلودگی هوا است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در دوره‌ای اعتماد اجتماعی به شهرداری کاهش یافت و این سازمان به نوعی یک سازمان فساد خیز شناخته شد، وقتی یک سازمان در لبه بی‌اعتمادی قرار بگیرد دیگر همراهی شهروندان را در اجرای طرح‌های‌تان نخواهید داشت.

وی گفت: شما نمی تواند حرف از تفکیک از مبدا در حوزه زباله را بزنید اما شهروندان با شما همراهی نکنند.

آروین اظهار کرد: همواره گفته‌ایم شفافیت محقق نمی‌شود مگر اینکه روندها الکترونیک شده و رفت و آمدها کاهش پیدا کند، منابع ما محدود است و باید به درستی تصمیم گرفت که در کدام حوزه شفافیت را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شفافیت در حوزه معماری و شهرسازی اولویت دارد زیرا اولا حوزه ماموریتی خاص شهرداری تهران است، شاید هیچ سازمانی در شکل‌گیری شهرها تاثیر روزمره و مداوم نداشته باشند و این موضوع یک ماموریت اصلی برای هر شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع دوم این است که حوزه معماری و شهرسازی لبه ارتباطی شهرداری با مردم است.

وی گفت: این بدان معناست که ارتباط بیشتر مردم با شهرداری به دلیل معماری و شهرسازی است و ارتباطات مستقیم ما با مردم در این حوزه است و با توجه به این دو دلیل خواهیم دید که شفافیت در حوزه معماری و شهرسازی اولویت ما باید باشد تا بتواند آن اعتماد از دست رفته را بازگرداند.

کد خبر 392663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.