استقرار نیروها و امکانات آتش‌نشانی اصفهان در کربلای معلی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آمادگی این سازمان برای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته تعداد ۱۸ نفر از نیروها، فرماندهان و مسئولان سازمان آتش‌نشانی برای خدمت رسانی عازم کربلای معلی شده و در این شهر استقرار یافتند.

آتشپاد محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مراقبت از جان مردم و ایمنی آنها برای نیروهای این سازمان بسیار حائز اهمیت است، از این رو اکیپ اعزامی در موکب‌های خاک عراق مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به تجهیزات ارسالی به همراه نیروهای اعزامی، خاطر نشان کرد: خودروهای سنگین و فوق سنگین اطفاء حریق، خودروها و سِت‌های نجات، تعدادی کپسول‌ اطفاء حریق با کاربری های مختلف به همراه نیروها برای تامین ایمنی موکب‌های اصفهانی به کربلای معلی اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اتفاقات غیرمترقبه در طول سفر، هشدار داد: بروز برخی اتفاقات از امکان پیش‌بینی خارج است، اما می‌توان با دقت و رعایت موارد ایمنی، احتمال بروز این خطرات را کاهش داد.

وی ادامه داد: این موارد به ویژه درباره موکب‌داران اهمیت بیشتری دارد و باید درباره موارد مختلفی از جمله محل آشپزی، اجاق‌های گاز، تجهیزات برقی و روشنایی و... استانداردها و ایمنی‌های لازم را رعایت کنند.

آتشپاد گلابی تاکید کرد: در هر موکب باید به نسبت وسعت موکب تعدادی کپسول اطفاء حریق وجود داشته باشد؛ همچنین برای برپایی موکب، موارد ایمنی را رعایت و از داربست‌های مناسب و مطمئن استفاده شود.

وی از آموزش موکب‌داران خبر داد و افزود: موکب‌هایی که هنوز اعزام نشده‌اند می‌توانند با درخواست از سازمان آتش‌نشانی از طریق واحد آموزش این سازمان، آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند هم از بروز حوادث پیشگیری کنند و هم در صورت بروز حادثه، به زائران کمک کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: از زائران هم درخواست می‌کنیم به توصیه‌های ایمنی توجه کنند، در محل‌هایی که امکان بروز حادثه وجود دارد مثلا زیر داربست‌های غیر استاندارد استراحت نکنند و در صورت مشاهده موارد خطرآفرین حتما به مسئولان تذکر دهند؛ همچنین از توقف در محل‌های پر ازدحام خودداری کنند و نیز در صورت توقف در محلی برای استراحت، حتما راه‌های خروجی را در خاطر داشته باشند تا در صورت بروز حادثه بتوانند با خونسردی و آرامش محل را ترک کنند.

کد خبر 392655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.