امدادرسانی هلال‌احمر ایلام به ۱۴۵ زائر مصدوم/اعزام ۱۴۴ نجاتگر به عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از ابتدای طرح امداد و نجات ویژه اربعین در روز ۱۳ مهرماه تاکنون به ۴ حادثه جاده‌ای و ۱۴۵ زائر مصدوم خدمات امدادی ارائه شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر استان ایلام، حسین عارفی در خصوص امدادرسانی در روزهای اخیر، اظهار کرد: این تعداد مصدوم از ۱۳ مهرماه تاکنون در حوادث جاده‌ای و غیر جاده‌ای دچار حادثه و توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شده‌اند.

عارفی افزود: از این تعداد ۵ نفر توسط آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده و متاسفانه در این حوادث ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ۱۰۰ زائر به صورت رایگان از خدمات تست قند خون و فشار خون در پایگاه های هلال احمر استان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: یک فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مجروحان احتمالی حوادث در استان مستقر شده و در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی می کند.

عارفی افزود: با توجه به حجم بالای تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران و به ویژه برای موج برگشت زائران، اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر با برپایی ۱۰ دستگاه چادر راب هال جهت همکاری با کمیته اسکان و تغذیه با ظرفیت ۳ هزار نفر در پایانه برکت توسط نیروهای هلال احمر برپا شده است.

وی تصریح کرد: امروز ۱۴۴ نفر از نجاتگران هلال احمر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به همراه ۳۰ دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس از مرز مهران به کشور عراق اعزام شدند.

کد خبر 392654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.