موافقت بورس با افزایش ۵۱ هزار میلیاردی سرمایه نفت اصفهان

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان از موافقت سازمان بورس اوراق بهادار با افزایش ۵۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی ابراهیمی، صبح امروز چهارشنبه_۱۷مردادماه_ در مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان، اظهار کرد: پروژه های ما هدف اصلی شرکت در افزایش سرمایه است و قصد داریم تا نخستین شرکت پالایش نفت کشور باشیم. توسعه پایدار با اشراف بر محیط زیست سیاست اصلی در شرکت پالایش نفت اصفهان است و مقدار مناسبی از افزایش ظرفیت در پالایشگاه ها به وجود آمده است.

وی افزود: افزایش سرمایه از ۲۰ به ۶۳ هزار میلیارد ریال پیشنهاد هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان بود و سازمان بورس اوراق بهادار تنها با ۵۱ هزار میلیارد ریال از آن موافقت کرد. برخی از پروژه های جدید در پالایشگاه اصفهان تعریف شده و یکی از این پروژه ها تبدیل بنزین پالایشگاه اصفهان به بنزین یورو چهار و راه اندازی واحد تقطیر گاز مایع یکی دیگر از پروژه ها در راستای بهبود کیفیت محصولات است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه در سال های ۱۳۹۴تا ۱۳۹۷ شاهد افزایش سرمایه در این شرکت بوده ایم، تصریح کرد: هدف از افزایش سرمایه در شرکت پالایش نفت اصفهان، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده در مجموعه طرح های بهبود فرایند و بهینه سازی پالایشگاه است و مقداری از این افزایش سرمایه نیز صرف پروژه های آتی خواهد شد. ساخت فلر و سیستم های روغن گیر در جهت افزایش ظرفیت پالایشگاه با این افزایش سرمایه صورت خواهد گرفت و حفظ جایگاه پالایشگاه در بازار داخلی و حضور مستمر در بازارهای بین المللی از دیگر اهداف ما است.

ابراهیمی با بیان اینکه پیش بینی سود ما از سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۷، هشت هزار میلیارد ریال بود که بر اساس نوسانات نرخ ارز به نظر می رسد بتوانیم این سود را در سال ۱۳۹۸ محقق کنیم، اضافه کرد: سال ۱۳۹۵ بیش از دو میلیارد سود دهی از واحد بنزین داشتیم و این میزان در سال های بعدی افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: پروژه تصفیه گازوئیل به عنوان یک پروژه الزام آور برای پالایشگاه اصفهان در دست پیگیری و اقدام است و امیدواریم بتوانیم تا اواخر سال ۱۳۹۹ این واحد را به بهره برداری برسانیم تا از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز جلوگیری شده و وسایل حمل و نقل عمومی از سوخت بهتری استفاده کنند. اگر پروژه ها برای راه اندازی تعریف نشوند نمی توانیم آنها را با سرعت به بهره برداری برسانیم. 

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان یادآور شد: احتمال می دهم تا سه سال دیگر هیچ کس مشتری نفت کوره ای که میزان گوگرد آن بالا باشد و اکنون تنها در ناوگان دریای استفاده می شود، نباشد.

رسول حامی، حسابرس مستقل مجمع عمومی فوق العاده سازمان سهامی عام شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این جلسه با بیان وضعیت سرمایه های شرکت پالایش نفت اصفهان، هدف طرح های توسعه ای این شرکت را بهینه سازی پالایشگاه و جلوگیری از خروج نقدینگی ناشی از انباشت سود سرمایه عنوان کرد.

رئیس مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این جلسه گفت: در جلسه مجمع عمومی عادی متعهد شدیم که در اولین فرصت موضوع افزایش سرمایه را پیگیری کنیم و با مساعدت سازمان بورس این اتفاق به سرعت صورت گرفت.

کد خبر 392638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.