مسیر دوچرخه‌سواری خورشیدی در کره جنوبی

مسیر دوچرخه سواری خورشیدی جدیدی به طول ۲۰ مایل، دوچرخه‌سواران را از کلانشهر دائجون را به سجونگ سیتی در کره جنوبی هدایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند دهه اخیر طراحان و معمارن تلاش کرده‌اند با استفاده از پنل‌های خورشیدی در مراکز مهم و ساختمان‌های بزرگ میزان انرژی مصرفی را به حداقل برسانند. معماران اهل کره جنوبی نیز به پیروی از این اقدام مهم، مسیر خورشیدی به طول ۲۰ مایل، برای دوچرخه‌سواران کلانشهر دائجون طراحی کرده‌اند که سطح آن به طور کامل پوشیده از پنل‌های خورشیدی است. جالب است بدانید که مسیر دوچرخه‌سواری خورشیدی جدید در وسط یکی از شلوغ‌ترین بزرگ‌راه‌های کره جنوبی احداث شده است و پرسشی که ممکن است ذهن همه را به خود درگیر کند این است که آیا ایجاد یک مسیر دوچرخه‌سواری در یک بزرگراه شلوغ می‌تواند خطراتی را برای دوچرخه سواران به بار آورد؟

مسیر دوچرخه‌سواری خورشیدی نظرات موافق و مخالف زیادی از طرف معماران در بر داشت. برخی از از این افراد با انتقاد از سازندگان مسیر دوچرخه سواری در وسط بزرگراه شلوغ چنین گوشزد کرده‌اند که دوچرخه‌سوارانی که در بزرگراه در حال حرکت هستند در معرض خطرات زیادی نظیر دود و انتشار گازهای حاصل از سرعت بالای خودروها در جاده هستند. علاوه‌براین، با وجود این‌که نرده‌هایی در دو طرفه مسیر دوچرخه ‌سوای ایجاد شده است تا از ورود دوچرخه‌سواران به مسیر حرکت خودروها جلوگیری شود، اما طبق آمار مردم کره جنوبی از جمله متخلف‌ترین افراد جهان در حین رانندگی هستند که قوانین راهنمایی و رانندگی را در اکثر مواقع نادیده می‌گیرند.

برخی از معماران نیز با احداث مسیر دوچرخه‌سواری خورشیدی کره جنوبی موافق هستند زیرا در کشوری که به دوچرخه‌سواری به عنوان وسیله‌ای برای حمل‌ونقل اهمیتی داده نمی‌شود، احداث مسیری که علاوه بر تولید انرژی تجدیدپذیر، با ایجاد سایبانی بر فراز مسیر، دوچرخه‌سواران را در حین حرکت از گرمای سوزان آفتاب در امان می‌دارد، می‌تواند افراد زیادی را به سمت حمل‌ونقل پاک سوق دهد.

آمار نشان داده است که از هر ۱۰ نفر کره‌ای تعداد هفت نفر دارای دوچرخه هستند، که این افراد ممکن است از دوچرخه خود به مدت یک ماه هم استفاده نکنند چرا که فرهنگ دوچرخه‌سواری در این کشور ترویج نیافته است و مردم به دوچرخه تنها به عنوان سیله‌ای برای تفریح و سرگرمی نگاه می‌کنند.

کد خبر 392625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.