برگزاری جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان در اصفهان

اولین جشنواره ملی شعر وداستان کودک ونوجوان با عنوان " شهر من" به همت اداره توسعه فرهنگ شهروندی وبه میزبانی اصفهان برگزار می شود.

احمد رضا رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در این خصوص اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پیام های شهروندی را در یک قالب بندی هنری وشکلی موثر به مردم برسانیم نیازمند به استفاده از زبان ادب و هنر هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس برای نخستین بار جشنواره ای به صورت تخصصی در حوزه شعر و داستان کودک و نوجوان برگزار کردیم چراکه ما نیازمند غنی سازی خود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستیم.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی با اشاره به اینکه هدف ازاین جشنواره این نیست که کودک ونوجوان شعر بنویسد، گفت: مخاطبان این جشنواره همه جوانان وبزرگسالانی هستند که به صورت حرفه ای برای کودک و نوجوان شعر وداستان می نویسند.

رضایی در خصوص موضوعات جشنواره اضافه کرد: اخلاق شهروندی وسلامت روان، حمل ونقل عمومی پاک، آتش نشانی وحوادث و ایمنی، پسماند و بازیافت، پارک ها و فضای سبز و مصرف بهینه انرژی از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه میزبان جشنواره بودن اصفهان به معنی محدودیت برای ارسال آثار نیست، افزود: کلیه شاعران از تمامی نقاط کشور می توانند آثارخود را برای جشنواره ارسال کنند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی با اشاره به تلاش برای بستر سازی در خصوص شعر وداستان کودک ونوجوان تصریح کرد: مجموعه کارگاه هایی با موضوع داستان کودک ونوجوان و با حضور استاد احمد اکبرپور در حال برگزاری است وبه این طریق سعی داریم بسترهای تولید را فراهم سازیم.

رضایی با اشاره به زمان ارسال آثارگفت: زمان ارسال آثار به جشنواره ملی شعر وداستان کودک ونوجوان ۳۰ مهرماه است.

وی افزود: امیداواریم آثار خوبی در این خصوص ارسال شوند تا بتوانیم آن ها را به محصولاتی با تاثیراتی مفید برای جامعه تبدیل کنیم همچنین برای برگزیدگان این جشنواره جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است.

کد خبر 392623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.