اصلاح نحوه اجرای ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در هشتادونهمین نشست، اعتراض فعالان اقتصادی در مورد دستورالعمل اجرایی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را بررسی کردند و در مورد اصلاح آن به اتفاق‌نظر رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی اینستاگرامی نوشت:

"اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در هشتادونهمین نشست، اعتراض فعالان اقتصادی در مورد دستورالعمل اجرایی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را بررسی کردند و در مورد اصلاح آن به اتفاق‌نظر رسیدند. هرچند وزیر اقتصاد برای همراهی دستگاه‌های متولی با اصلاحات موردنظر، از بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی خواست تا نظر خود را اعلام کنند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یادآور شد: هم سازمان امور مالیاتی و هم بانک مرکزی این قدرت را دارند که در اجرای وظایف و مسئولیت‌ها از انواع ابزار و امکانات در دسترس استفاده کنند؛ برای مثال به راحتی حساب افراد را مسدود و یا ممنوع‌الخروج می‌کنند اما حمایتی از بخش خصوصی نمی‌شود. اگر این بخش بخواهد از حق خود دفاع کند هیچ دست‌آویزی برای رسیدن به این هدف ندارد و مجبور است وقت و هزینه زیادی را برای حل مشکل خود صرف کند."

کد خبر 392613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.