تکمیل فاز نخست رینگ چهارم تا پایان سال ۹۹

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: اولویت اول حلقه چهارم ترافیکی شامل ۹ کیلومتر از این رینگ، تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایرج مظفر با اشاره به عملکرد معاونت عمران در دو بازه زمانی مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ و از مهر۹۷ تا مهر ۹۸ اظهار کرد: در بازه نخست این دو ساله قراردادهای منعقد شده ۴۳۳ مورد با مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است که قراردادها در بازه زمانی دوم رشد قابل توجهی داشت و به تعداد ۵۱۰ قرار داد با ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار رسیده است.

وی ادامه داد: در سال اول ۴۲۱ قرارداد با ۱۰۷ میلیارد تومان و در سال دوم ۴۹۲ قرارداد با مبلغ ۴۷۲ و نیم میلیارد تومان، انجام شد و آغاز به کار کرد. 

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال اول ۵۲۹ قرارداد و در سال دوم ۳۸۹ قرارداد تحویل موقت شد، گفت: مبلغ قراردادها نیز به ترتیب ۲۰۰ و ۱۸۷ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: ۷۲۰ قرارداد در سال اول با ۳۴۰ میلیارد تومان و در سال دوم هم ۵۰۷ قرارداد با ۲۸۳ میلیارد تومان تحویل قطعی شده است.

مظفر افزود: در پروژه های شاخص با بیش از یک میلیارد تومان هم در سال اول ۱۷ پروژه شاخص با ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سال دوم ۵۸ قرارداد با مبلغ ۳۹۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار، عقد قرارداد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف معاونت عمران در راستای انجام سیاست های کلان مدیریتی اجرای بزرگترین پروژه شهر بعد از قطار شهری یعنی حلقه حفاظتی است، اظهار کرد: علی رغم اینکه اجرای این پروژه چندین سال در شهرداری اصفهان مطرح بود اما در این دوره از مدیریت شهری، توجه ویژه ای به آن شد و بالاخره کلید خورد و با پیگیری های معاونت عمران به عنوان مدیریت حلقه حفاظتی و حمایت های شهردار، معاونت ها و شورای شهر یک جهش فوق العاده را در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ و در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در شروع عملیات حلقه حفاظتی شاهد بودیم. 

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: یک معضل ۲۰ ساله در شمال شرق اصفهان و در خیابان هایی مانند بعثت، چهارراه عاشق اصفهانی و میدان جوان وجود داشت که تصادفات زیاد، ترافیک سنگین و آلایندگی زیادی به بار آورده بود. بر همین اساس طرح حلقه حفاظتی، اولویت بندی و ساخت حلقه حفاظتی در این بخش شهر از اولویت مصوب برخوردار شد و ساخت ادامه بلوار فرزانگان و اتصال به حلقه حفاظتی در منطقه ۱۴ که ۱.۵ کیلومتر از حلقه حفاظتی در این منطقه واقع شده تا بزرگراه شهید اردستانی، در دستور کار قرار گرفت. 

مظفر تصریح کرد: احداث تقاطع آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی و ادامه، مسیر بین بزرگراه شهید اردستانی و خیابان جی در مجاورت کارخانه قند شامل تقاطع بزرگ نصف جهان، مجموعا حدود ۹ کیلومتر از حلقه حفاظتی است که اولویت اجرا دارد.

وی افزود: در برنامه سال ۹۸ و ۹۹ قرار است، مسیر ۹ کیلومتری حلقه چهارم حفاظتی تمام شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه حلقه حفاظتی دارای ۷۸ کیلومتر طول و ۹ قطعه است، اظهار کرد: حلقه چهارم حفاظتی ۵ اولویت دارد که مراحل مصوب آن در شورای معاونین انجام شده است. اولویت اول ما در این پروژه، دو تقاطع بزرگ آفتاب و نصف جهان و اتصال به بلوار فرزانگان است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد اما ادامه بلوار فرزانگان و ۱.۵ کیلومتر رینگ در منطقه ۱۴ و تقاطع آفتاب تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

وی گفت: تقاطع آفتاب شامل دو بخش است؛ بخش بتنی که تا یک ماه دیگر تمام می شود و مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان که در واقع همان یک و نیم کیلومتر از رینگ است تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت داشته است. این پروژه براساس برنامه پیش می رود و از برنامه عقب نیست.

مظفر افزود: در پروژه تقاطع آفتاب زمان ۲۴ ماهه اجرا را به ۱۸ ماه کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه تقاطع آفتاب دارای مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع، چهار هزار و ۹۰۰ مترمربع پل سازی و یک هزار و ۱۰۰ متر از طول اجرای حلقه حفاظتی است، گفت: هزینه این طرح ۱۰۵ میلیارد تومان است که آزادسازی ها در مسیر اجرای آن به صورت یک جا انجام شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه نصف جهان طرحی بزرگ شامل پنج پل، دارای ۲۶۰ هزار مترمربع مساحت، ۱۴ هزار مترمربع مساحت پل‌سازی است و یک و نیم کیلومتر از کل مسیر حلقه را شامل می شود. کل هزینه ها برای اجرای این طرح ۱۲۲ میلیارد تومان است که پروژه بیش از ۲۷ درصد پیشرفت دارد؛ در این طرح نیز زمان ۲۴ ماهه را به ۱۸ ماهه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: تکمیل تقاطع بلوار رضوان یکی از پروژه های حلقه حفاظتی است و زمانیکه پروژه بزرگ نمایشگاه بین المللی اصفهان افتتاح شود، ساخت این تقاطع دسترسی به محل جدید نمایشگاه را تسهیل می کند. این طرح نیز به تازگی آغاز شده و حدود ۸ درصد پیشرفت داشته است.

مظفر گفت: جلسات با ارتش برای آزادسازی های حلقه چهارم حفاظتی و برنامه ریزی برای انجام اولویت دوم و سوم حلقه نیز هم اکنون در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست های حمل و نقل ترافیک برای ساماندهی استقرار اتوبوس ها و تعریف خطوط مقرر شد دو پایانه در ایستگاه های ابتدایی و انتهایی مترو ایجاد شود که پایانه صفه در ایستگاه انتهایی خط یک واقع است، افزود: این پایانه در زمینی ۱۲ هزار مترمربعی با محوطه سازی برای تبادل مسافر اتوبوس ها احداث می شود که حدود سه میلیارد تومان هزینه اجرایی آن است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد. 

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: پروژه پارک سوار عاشق آباد (قدس) نیز با مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع و حدودا ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه آزادسازی و اجرا در حال ساخت است، این طرح ۹۵ درصد پیشرفت داشته و آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: همچنین در پایانه صفه دو مسیر برای استقرار تاکسی ها پیش بینی شده است.

تدوین سناریوهای مختلف برای بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی

مظفر در مورد مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیز تصریح کرد: این طرح از سال ۹۰ آغاز شده و به تناسب بودجه سالانه پیش می رفت، در سال ۹۷ با تدکید ویژه دکتر نوروزی، شهردار اصفهان تصمیم گرفته شد این طرح با سرعت ادامه پیدا کند. بر همین اساس درصد پیشرفت نسبت به قبل سه برابر شد. امیدواریم با تامین اعتبار و پیش بینی های لازم برای برداشتن موانع و مشکلات تا پایان سال ۹۹ قسمت سالن، محوطه و تاسیسات این پروژه را به بهره برداری برسانیم. 

وی افزود: موضوع مهم این پروژه بهره برداری از آن است که شهردار و شورای شهر دستوراتی در این رابطه داده و سیاست گذاری کرده اند.

وی افزود: این طرح تاکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تامین اعتبار آن بر عهده منطقه شش است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کل مساحت طرح ۷۱ و نیم هکتار است، ادامه داد: هزینه ای که تاکنون برای این طرح صرف شده ۳۰۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل نیاز داشته باشیم.  

وی در پاسخ به پرسشی در مورد کاربری این پروژه بعد از بهره برداری تصریح کرد: سناریوهای مختلفی برای بهره برداری از این پروژه پیش بینی شده چراکه هزینه های زیادی صرف شده و هزینه زیادی هم برای نگهداری نیاز دارد.

مظفر افزود: اکنون اگر این پروژه را رها کنیم اشتباه است، باید یک بهره بردار به میدان بیاید و این طرح را به بخشی از برند اصفهان تبدیل کند. اجلاس سران هر چند سال یک بار برگزار می شود و اختصاص این مکان صرفا به برگزاری اجلاس سران اشتباه است.

وی با اشاره به پروژه خیابان کمکی ارتش نیز که با توافق ارتش در حال انجام است، گفت: در فاز اول این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. مساحت پروژه ۳۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع و هزینه آن چهار میلیارد تومان است.

معاون شهری شهرداری اصفهان افزود: تکمیل سالن اجتماعات گلستان شهدا قرار بود سه جانبه از سوی استانداری، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان ساخته شود اما ۹۰ درصد این طرح اکنون به عهده شهرداری است و کل نازک کاری سالن را قبول کرده ایم. زیربنای این طرح هفت هزار مترمربع است که ۳ هزار و ۲۰۰ متر شامل پارکینگ و مابقی سالن اجتماعات است. 

وی گفت: قرارداد نازک کاری این طرح ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان سال، سالن را تکمیل کرده و تحویل دهیم.

کد خبر 392612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.