افزایش ۱۰ درصدی هزینه سرویس مدارس در مسیرهای پُرترافیک مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: نرخ کرایه برای مناطق پرترافیک با تأیید مدرسه و تصویب کارگروه ماده ۱۸ اعلام شد و طبق آن ۱۰ درصد به مبلغ کل کرایه اضافه می‌شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: علی‌رغم افزایش ۱۹درصدی نرخ سرویس مدارس، تورم اخیر جواب‌گوی هزینه‌های رانندگان سرویس‌ها به ویژه در مسیرهای پر ترافیک شهر مشهد نبوده و این موضوع باعث نارضایتی آن‌ها شده بود، از این رو نرخ کرایه برای مناطق پرترافیک با تصویب کارگروه ماده ۱۸ که در آن نمایندگانی از شهرداری که سازمان تاکسیرانی است، استانداری و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و پلیس راهور حضور دارند، تا سقف ضریب ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: این ضریب در صورتی اعمال می‌شود که بنا به درخواست رانندگان، موضوع در کارگروه ماده ۱۸ اداره‌کل آموزش‌وپرورش با حضور نماینده سازمان ترافیک و ارائه نظر تخصصی درباره میزان ترافیک منطقه بررسی و تأیید شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای شهر مشهد، عوارض سرویس مدارس ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده است، افزود: برای کمک به رانندگان، در صورتی که رانندگان تا پایان آبان‌ماه به پرداخت عوارض اقدام کنند، می‌توانند با پرداخت ۸۰ هزار تومان پروانه مربوط را اخذ کنند و از این تخفیف بهره‌مند شوند و پس از پایان آبان‌ماه مبلغ عوارض به ۱۴۰ هزار تومان باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز مشهدی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در قالب ۵۹ شرکت به مدرسه می‌روند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار و ۱۷۳ نفر دانش آموز شامل ۳۹ هزار و ۱۱ نفر دختر و ۲۶ هزار و ۱۶۲ نفر پسر در قالب ۸۸۰ مدرسه از سرویس‌های دانش آموزی استفاده کردند.

محبی از ایجاد دسترسی شهروندان به نرم‌افزار محاسبه نرخ سرویس مدارس خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های موجود در ابتدای هر سال تحصیلی، نحوه محاسبه نرخ سرویس مدارس است لذا برای کاهش این موضوع اقدام به طراحی نرم‌افزاری جهت محاسبه دقیق کرایه سرویس مدارس شده است.

وی با بیان اینکه در نرم‌افزار محاسبه نرخ سرویس مدارس مسافت و نوع خودرو در آن درج و نرخ دقیق کرایه سرویس مدرسه برای هر ماه محاسبه و اعلام می‌شود، ادامه داد: والدین و اولیاء مدارس می‌توانند با مراجعه به سایت taxi.mashhad.ir از این نرم افزار استفاده کنند.

کد خبر 392607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.