ژاپن کوچک حریف ناشناخته فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی و برای رسیدن به صدر جدول گروه سوم حریفی ناشناخته به نام کامبوج را در پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین بازی تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی فردا از ساعت ۱۷در مقابل کامبوج برگزار خواهد شد که شاگردان ویلموتس نگرانی آنچنانی از نتیجه این بازی ندارند و از بازی مقابل کامبوج به عنوان یک دیدار تدارکاتی مناسب برای رقابت با بحرین استفاده خواهند کرد.

تیم ملی کشورمان در شرایطی به دیدار کامبوج خواهد رفت که برتری ۲ بر صفر در بازی اول مقابل هنگ کنک ۳ امتیاز به حساب ایران واریز کرده و شاگردان ویلموتس در صورت برتری احتمالی در بازی فردا و با استفاده از قرعه استراحت بحرین ۴ امتیازی و صدرنشین می‌توانند با ۶ امتیاز به صدر جدول گروه صعود کنند تا آماده رقابت حساس خودشان با بحرین شوند که روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. کامبوج به عنوان یک کشور کوچک و ناشناخته در قاره آسیا در اولین مسابقه خودش در خانه مقابل هنگ کنگ به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد و در بازی دوم هم با یک گل به بحرین باخت و همین نتیجه بازی دوم آنها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تیم آنچنان دست و پا بسته‌ای هم نخواهند بود.

تاریخچه

در تاریخ فوتبال ایران و کامبوج بیش از ۴۷ سال است که رقابتی ثبت نشده و دو بازی ایران و کامبوج مربوط به سال ۱۹۷۲ است که تیم ملی کشورمان یکبار در مرحله مقدماتی با نتیجه ۲برصفر و یک بار هم در مرحله گروهی با نتیجه ۲بریک موفق به شکست کامبوج شد. در آن سال ایران قهرمان جام ملتها شد و کامبوج شگفتی‌ساز هم به عنوان چهارمی دست پیدا کرد.

کامبوج نسخه کوچک ژاپن

کامبوجی‌ها کشوری از شرق آسیا هستند و سبک بازی آنها شباهت زیادی با سبک بازی ژاپنی ها دارد. دالماس آرژانتینی به عنوان سرمربی بر روی نیمکت این تیم می‌نشیند و جالب اینجاست که کیسوکه هوندا ستاره سابق تیم ملی ژاپن هم به عنوان مدیر فنی در این تیم مشغول به کار است. واتاناکا مهاجم کامبوج و چاتنا دیگر بازیکن این تیم در لیگ مالزی بازی می‌کنند و نسبت به بقیه شهرت بیشتری دارند.

بانوان در آزادی

مهم‌ترین اتفاق این بازی که چند روزی است در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته صدور مجوز ورود بانوان علاقمند به فوتبال برای تماشای این بازی ملی است که مقدماتش فراهم شده و بانوان ایرانی می‌توانند شاهد پیروزی احتمالی تیم ملی کشورمان در مقابل این حریف ناشناخته باشند. این مسابقه یک دیدار تدارکاتی مناسب برای شناخت ترکیب اصلی تیم ملی جهت دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در مقابل بحرین هم خواهد بود.

کد خبر 392599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.