حمایت شهرداری رشت از ایده‌های دانشجویی

شهردار رشت با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از سیستم‌های جدید آموزش استفاده می‌کنند، گفت: باید به دانشجویان ایده‌پرداز، خلاق و نخبه به ویژه در حوزه مهندسی زیست، رودخانه‌ها، معماری و شهرسازی توجه بیشتر شود و شهرداری با داشتن مجوزهای لازم در ارائه پایان‌نامه نیز به این افراد مشاوره خواهد داد.

به گزارش ایمنا، ناصر حاج محمدی اظهار کرد: نخستین داروخانه، کتابخانه، انجمن شهر و شهرداری کشور در رشت ایجاد شده است.

وی با اشاره به تمدن و فرهنگ رشت عنوان کرد: این شهر علاوه بر اینکه مسیر جاده ابریشم بوده است، حدود ۴۰۰ سال نیز پایتخت شمال ایران بوده و هم‌اکنون به عنوان بزرگترین شهر سه استان شمالی کشور شناخته می‌شود.

شهردار رشت افزود: این شهر دارای ارتباطات هوایی، دریایی و جاده‌ای است و از این رو سفر به رشت برای گردشگران بسیار آسان است.

حاج‌محمدی با اشاره به فعالیت ‌های علمی دانشگاه‌های رشت، خاطرنشان‌ کرد: این شهر از نظر ساختار شکلی، کوچه‌های تنگ و ترافیک مشکلاتی دارد، اما دانشگاه می‌تواند بازوان پرتوان مدیریت و توسعه شهری و راهی برای برون‌رفت از این مشکلات باشد.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری در مسئله اقتصاد شهری، فرهنگ شهری، مسائل اجتماعی و زیست محیطی به کمک دانشگاه نیازمند است.

شهردار رشت با تاکید بر دانش آموختگی واقعی و اکتفا نکردن به مقاطع و مدارک تحصیلی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد راه‌های جدید آموزش و استفاده از خلاقیت‌ها به ویژه در زمینه توسعه شهری باشیم.

حاج محمدی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از سیستم‌های جدید آموزش استفاده می‌کنند، گفت: باید به دانشجویان ایده‌پرداز، خلاق و نخبه به ویژه در حوزه مهندسی زیست، رودخانه‌ها، معماری و شهرسازی توجه بیشتر شود و شهرداری با داشتن مجوزهای لازم در ارائه پایان‌نامه نیز به این افراد مشاوره خواهد داد.

وی گفت: بی‌شک شهرداری از تمام دانشجویان حمایت می‌کند و در مباحثی همچون‌ پشتیبانی و حمل و نقل زمینه‌های کمک را فراهم می‌کند.

شهردار رشت افزود: شهرداری خواهان ایجاد دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه است و باید دفتر دانشگاه گیلان در شهرداری ایجاد تا ارتباط دوسویه حفظ شود. 

کد خبر 392594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.