مجلس یا قهوه خانه بهارستان؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

مجمع نیروهای خط امام فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز می‌کند

قاسم مهرزاد صدقیانی، در پاسخ به این پرسش که آخرین فعالیت‌های مجمع نیروهای خط امام برای انتخابات مجلس در روزهای اخیر چه بوده است اظهار کرد: جلسات شورای مرکزی که به صورت مرتب برگزار می‌شود و در جلسه اخیر نیز کمیته انتخابات ما تشکیل شد. همچنین راجع به موضوع انتخابات و وضعیت کلی کشور و خط مشی اصلاح طلبان شورای سیاست گذاری نیز بحث و تبادل نظر انجام شد. وی افزود: قرار است در جلسات آینده تصمیم بگیریم که چگونه در زمینه انتخابات عمل کنیم. هر چند که در این موضوع آنچه اهمیت دارد این است که فیلتر شورای نگهبان چگونه عمل می‌کند و راه را برای فعالیت‌ها چه اندازه باز می‌گذارد. وی با تاکید بر اینکه ما نظرمان شرکت در انتخابات است اظهار کرد: باید درباره چگونگی حضور در انتخابات همچنان بحث و گفت‌وگو داشته باشیم و نیز با شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بیشتر گفت‌وگو کنیم تا اگر اختلاف نظرهایی هم وجود دارد با بحث و گفت‌وگو رفع شود، اما آنچه مهم است این است که ما باید اصلاحات را به سمتی حرکت دهیم که از فضای تیمی و گروهی فاصله بیشتری بگیرد و اینگونه نباشد که برخی بگویند به نام اصلاحات باید فلان اقدامات انجام شود. هر چند که ما تا کنون نیز برای وحدت سکوت کرده‌ایم و چیزی نگفته‌ایم.

سلیمی‌نمین: بازگشت امثال ناطق از واجبات است

عباس سلیمی‌نمین به حرف و حدیث‌هایی اشاره کرد که درباره بازگشت ‌ناطق‌نوری به عرصه سیاست شنیده می‌شود و گفت: موضوع بازگشت آقای ناطق را اصلاح‌طلبان هرچند وقت یک بار مطرح می‌کنند و جالب این است که به کارشان هم نمی‌گیرند، پس مشخص است که از فعالیت مجدد ایشان استقبال نمی‌کنند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند ایشان را چهره‌ای اصلاح‌طلب معرفی کنند، از سوی دیگر خیلی او را به بازی نمی‌گیرند که این نشانه تناقض است. او درباره حضور ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز گفت: شرکت چنین چهره‌ای در جلسه‌ها نه تنها ایراد و اشکالی ندارد، بلکه لازم است گروه‌های سیاسی از همه توانمندی‌های حاضر در جامعه بهره ببرند تا بتوانیم در راستای کاهش مشکلات از کل پتانسیل موجود استفاده کنیم. این فعال سیاسی ادامه داد: مهم این است که بدانیم هیچ‌کس و هیچ گروهی حق بی‌توجهی به سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی را ندارد. ولو اینکه برخی از چهره‌ها شرایط کار مدیریتی و حضوری پررنگ هم نداشته باشند، قطعاً باید سعی شود از فکر و قدرت تحلیل‌شان استفاده شود. از این رو بازگشت امثال ناطق که هنوز در هر عرصه‌ای توانمندی‌ دارند و به عنوان مثال صاحب قلم یا صاحب فکر هستند یکی از واجباتی است که باید همه جریان‌های سیاسی نسبت به آن اقدام‌های لازم را انجام بدهند. اساساً خوب نیست که گروه‌های سیاسی افراد را به دلیل اختلاف سلیقه و عقیده کنار بگذارند، چرا که همین تعدد نگاه‌هاست که قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد. مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: نیروهای باتجربه که پست‌های مهم کشور را داشته‌اند نباید بعد از سپردن مسئولیت بروند و در خانه بنشینند. باید از مشاوره‌ها و همچنین تجربیات گران‌بهای‌ آنها استفاده کرد. چون قطعاً می‌توانند منشاء خیر باشند و در محقق شدن اهداف تاثیر مثبتی از خود بر جای بگذارند.

رزمایش نظامی مشترک ایران و روسیه در اقیانوس هند

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر که در سنت پترزبورگ روسیه برگزار می شود، امروز وارد مسکو شد، اظهار کرد: موافقتنامه همکاری نظامی کشورهای حوزه خزر در جریان نشست فرماندهان نیروی دریایی این ۵ کشور امضا خواهد شد. دریادار خانزادی درباره محورهای مهم این موافقتنامه افزود: همکاری های امنیتی، آموزشی، فنی و موضوع امداد و نجات دریایی از مهم‌ترین بندهای این موافقتنامه است. فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: وقتی دو یا چند کشور رزمایش نظامی برگزار می‌کنند، به آن معناست که سطح وسیعی از توافق و همکاری بین این کشورها ایجاد شده است. وی بالابردن آمادگی رزمی و دستیابی به امنیت جمعی در مناطقی مشخص را هدف برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: هماهنگی و توافق برای برگزاری رزمایش دریایی ایران و روسیه از قبل انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این رزمایش در منطقه اقیانوس هند انجام شود.

پزشکیان: میکروفن را قطع نکردم، تهمت نزن

سیدعلی ادیانی راد، نماینده قائمشهر در زمان بررسی ماده‌های این لایحه نسبت به نحوه مدیریت جلسه علنی از سوی مسعود پزشکیان که به جای لاریجانی بر صندلی ریاست تکیه زده بود انتقاد کرد، انتقاداتی که برای دقایقی جلسه علنی را متشنج کرد. ماجرا آن بود که ادیانی تذکر و اخطاری را نسبت به یکی از ماده‌های این لایحه داشت که مسعود پزشکیان این تذکر و اخطار را وارد ندانست و میکروفن او نیز قطع شد. ادیانی با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، با صدای بلند نسبت به برخورد مسعود پزشکیان، اعتراض کرد و به پزشکیان گفت: مگر آن بالا (هیئت رئیسه) قهوه‌خانه است که اینگونه با نماینده برخورد می‌کنید؟  فضا آنقدر متشنج شد که دیگر اعضای هیات رئیسه به دنبال آرام کردن فضا بودند. دلخوری ادیانی آنقدر ادامه دارد شد که وقتی نامش به عنوان مخالف یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده به این لایحه مطرح شد، گفت: آقای پزشکیان شما نخواستید اما خدا خواست که اسم من به عنوان مخالف درآمد. من به احترام مجلس و حق شهروندی مردم ایران و در اعتراض به رفتار خلاف آیین‌نامه شما که حق نماینده را تضییع می‌کنید سخن نمی‌گویم. مسعود پزشکیان که تلاش داشت فضا را آرام کند، خطاب به نماینده قائمشهر گفت: من هیچ‌وقت میکروفن هیچ‌کس را قطع نکردم. شما دارید تهمت می‌زنید. شما تذکر دادید و من اشکال آیین‌نامه‌ای را وارد ندانستم.

کد خبر 392585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.