مقابله با کشف حجاب در مجتمع‌های آپارتمانی/ دختر۲۰ ساله نجف‌آبادی در آتش سوخت

تعیین وثیقه برای ۳ کارگر بازداشتی هفت‌تپه، افشای اعطای بورسیه تحصیلی به ۱۰۰ نفر از آقازاده‌ها،آمادگی ۴۳هزار و ۱۱۰ نفر برای پوشش امدادی اربعین، تکذیب دستور منع اعلام نتیجه‌ی مثبت ایدز، مقابله با کشف حجاب در مجتمع‌های آپارتمانی و مرگ دلخراش دختر ۲۰ ساله عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در 16 مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: مقابله با کشف حجاب در مجتمع‌های آپارتمانی این استان در دستور کار است.

وی افزود: در این بخش از ساکنان خود مجتمع‌ها می خواهیم که خودشان در جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و هم در جایگاه قانونی همکاری کنند.

وی با اشاره به طرح پلیس برای برخورد با کشف حجاب در خودروها اظهار داشت: ریشه برخوردها در مورد مقابله با کشف حجاب قانونی است و نیروی انتظامی نیز باید به این وظایف قانونی عمل کند.

تعیین وثیقه برای ۳ کارگر بازداشتی هفت‌تپه

روز گذشته برای سه کارگر بازداشتی هفت تپه که در جاده شوش- تهران بازداشت شده‌اند، وثیقه تعیین شد.

این کارگران که در مسیر دیدار با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در عوارضی خرم‌آباد بازداشت شدند، در شعبه دوم دادیاری دادگستری شوش تفهیم اتهام شدند و برایشان وثیقه تعیین شد.

از قرار معلوم مبلغ وثیقه‌هایی که برای این کارگران تعیین شده بیش از ۵۰ میلیون تومان است و خانواده‌های آنها می‌گویند پرداخت این مبالغ از عهده و توان ما خارج است.

برای محمد خنیفر، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و دو کارگر دیگر که در مجتمع بازداشت شده بودند نیز وثیقه تعیین شده است. روز گذشته، فرزانه زیلابی، وکیل این کارگران نیز در دادگاه حضور داشته است.

افشای اعطای بورسیه تحصیلی به ۱۰۰ نفر از آقازاده‌ها

محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد : ۱۰۰ آقازاده و آقا با رانت بورس تحصیلی گرفته‌اند و رئیس قوه قضاییه باید به این موضوع رسیدگی کرده و با فساد علمی در دانشگاه‌ها برخورد کند.

محمود صادقی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در توضیح سوالش از وزیر علوم  درباره صدور احکام بورسیه تحصیلی گفت: بیش از سه سال از طرح این سوال می گذرد اما هنوز تبعات آثار زیان بار مربوط به استفاده از بورسیه‌ها گریبانگیر آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور است. این که امروز نمایندگان در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۲۴ را  درباره ایجاد زمینه جهت استخدام‌های خارج از روال عادی و قانونی حذف کردند بدان معناست که مجلس با تبعیض و رانت مخالف است.

آتش گرفتن منزل و کشته شدن دختر ۲۰ ساله در نجف آباد

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از آتش گرفتن یک منزل در این شهرستان و کشته شدن دختری ۲۰ ساله خبر داد.

وی با بیان اینکه علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، افزود: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

پنج کشته و رخمی بر اثر سقوط پراید به دره

هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: در حادثه سقوط مرگبار سواری پراید به دره در محور کرمانشاه گیلانغرب ۵ تن کشته و زخمی شدند.

بر اثر این حادثه ۳ نفر در دم جان باختند و ۲ نفر مصدوم شدند.

۶۶ قاچاقچی کالا در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای عملیات ظفر ۸۱ گفت: ۶۶ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند و حدود ۶ میلیارد تومان کالای قاچاق از این افراد کشف و ۴۱ دستگاه خودروی این قاچاقیان نیز توقیف شد.

سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به اجرای عملیات ظفر ۸۱ گفت: این عملیات به مناسبت هفته نیروی انتظامی با هدف ارتقا امنیت و نظم اجتماعی انجام شد که تمرکز عملیات بر ۴ محور شامل مبارزه با باندهای سرقت، سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش با تمرکز بر دارندگان سلاح‌های گرم و سرد و برخورد با قاچاقچیان کالا بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در جریان این عملیات، ۶ باند سرقت شناسایی و ۳۳ سارق دستگیر شدند که بیش از ۲ میلیارد تومان اموال مسروقه نیز از این سارقان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در جریان این عملیات گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۲۱۰ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند. همچنین ۳۴ خودرو از قاچاقچیان توقیف و ۴ باند گسترده تهیه و توزیع مواد مخدر نیز مورد برخورد قرار گرفتند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به کشفیات حوزه قاچاق کالا بیان کرد: در این راستا ۶۶ قاچاقچی کالا دستگیر شدند و حدود ۶ میلیارد تومان کالای قاچاق از این افراد کشف و ۴۱ دستگاه خودروی این قاچاقیان نیز توقیف شد.

آمادگی ۴۳ هزار و ۱۱۰ نفر برای پوشش امدادی اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مراجعه چهار هزار و ۵۷۸ زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات پایه امداد و کمک های اولیه به پایگاه های ثابت و موقت این سازمان در مسیر مرزهای خروجی مهران، شلمچه، چزابه و خسروی خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:  ۸۸ دستگاه آمبولانس آماده عملیات، ۳۷ دستگاه خودروی نجات، ۱۸ دستگاه خودروی عملیاتی (کمک‌دار) ۳۶ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی و موتورلانس، چهار دستگاه خودروی ارتباطات تیپ یک و چهار فروند بالگرد امدادی نیز در قرارگاه مرزی این سازمان در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی مستقر شده اند.

سلیمی از آمادگی کامل ۴۳ هزار و ۱۱۰ نفر روز نیروی امدادی در ۴۷۹ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی اربعین خبر داد و گفت: ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری استان های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی هم در آماده باش کامل قرار دارند و ۹ هزار و ۷۲۰ نفر روز نیز در ۷۹ پایگاه امداد و نجات موقت و سیار در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز آمادگی کامل خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را دارند.

تکذیب مسمومیت غذایی ۸۰ دانشجوی دانشگاه لرستان

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان مسمومیت ۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه لرستان را تکذیب کرد و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر وجود سوسک در غذا را شیطنت‌ دانشجویی خواند.

وی ادامه داد: غذای شب گذشته دانشگاه لرستان جوجه کباب بود و نزدیک به ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از آن استفاده کردند. در تهیه این غذا از ۷۵۰ کیلوگرم گوشت پاک شده مرغ استفاده شده بود، دانشگاه لرستان چندین سال است که گوشت و مرغ دانشگاه را از یک مغازه مشخص تهیه می‌کند و این بار نیز گوشت گرم (نه مرغ یخ زده) را از این مغازه خریداری کرده بود.

به گفته وی، مسمومیت ۱۲۰ یا ۸۰ نفر از دانشجویان در اثر مصرف غذای دانشگاه کذب محض است. احتمال می‌رود مسمویت غذایی این دانشجویان نیز مربوط به عدم رعایت بهداشت آنان باشد.

نظر فرمانده یگان ویژه ناجا در مورد حضور زنان در استادیوم

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: امنیت زنان برای پلیس مهم است و چون پلیس می‌داند که فضا آماده حضور زنان نیست، مخالف حضور زنان دراستادیوم‌های ورزشی است.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در خصوص حضور زنان در استادیوم‌ها و صحنه‌های ورزشی به بحث ایجاد امنیت برای شهروندان و به خصوص زنان پرداخت و اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم است، اگرچه تولید امنیت برعهده دستگاه‌های مختلف حاکمیتی است اما اگر هر کدام نتوانند در تولید امنیت عمل کنند بار این کار به عهده نیروی انتظامی می‌افتد.

وی به تامین امنیت زنان در استادیوم آزادی اشاره و خاطرنشان کرد: یگان ویژه برای کنترل، بازرسی و ایجاد نظم و امنیت زنان از یک گروهان پلیس زن یگان ویژه استفاده خواهد کرد که تقریبا حدود ۱۵۰ نفر هستند؛ برای حضور زنان در این بازی محدوده مشخصی که تا حدودی امکانات را به خود اختصاص داده تعیین و مشخص شده است.

تکذیب دستور منع اعلام نتیجه‌ی مثبت ایدز

خبرگزاری مهر نوشت: یک مقام مسئول در وزارت بهداشت نامه منتشر شده به نام وزیر بهداشت در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این که آزمایشگاه‌های کشور از اعلام نتیجه HIV مثبت به مراجعان خودداری می کنند را تکذیب کرد.

به تازگی نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با امضای سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان منتشر شده و در میان کاربران دست به دست می‌شود که طی این نامه از طرف وزیر بهداشت به سیامک میراب سمیعی، مدیرکل امور آزمایشگاه‌های کشور، دستور داده شده با توجه به حوادث رخ داده در لردگان و فرصت‌طلبی گروه‌های معاند و ضدانقلاب از نارضایتی مردم که منجر به آشوب های گسترده در سطح شهر و آسیب رسیدن به اماکن سیاسی و مذهبی آن شهر گردید، مقرر گردید برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در سایر شهرها تا اطلاع ثانوی از اعلام نتیجه مثبت آزمایش HIV به مراجعین در تمام آزمایشگاه‌های کشور خودداری شود.

هر ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به سرطان پستان مبتلا می‌شود

مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: در هر ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به سرطان پستان مبتلا می‌شود به طوری که در حال حاضر، آمار مبتلایان به آن در کشور هشت درصد است یعنی از هر هشت زن دو نفر مبتلا به این سرطان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بیتوجهی، سال آینده این آمار به ٢٨ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 392574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.