برگزاری برنامه‌های فرهنگی «محله‌محور» در منطقه ۴

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از سه ویژه برنامه این منطقه به مناسبت روز ملی کودک خبر داد.

رضا اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های ویژه این منطقه به مناسبت هفته ملی کودک اظهار کرد: یکی از اصولی که در برنامه ریزی فرهنگی برای منطقه چهار در نظر گرفته شده بحث توسعه محله و توجه به ظرفیت های محلات بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا توانمندسازی اهالی محلات یکی از نکات بسیار مهم و ضروری است، افزود: ترویج مطالعه و تقویت فرهنگ مطالعه به عنوان شاخص‌ترین ضرورت فرهنگی محله درنظرگرفته شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهداف مشخص شهرداری برنامه «کردآباد محله کتابخوان» طراحی شده که در این برنامه ابتدا باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد شکل گرفت که تا کنون حدود ۳۰ باشگاه تشکیل شده و نزدیک دو هزار دانش آموز از طرح مطلع و درگیر شده‌اند، این باشگاه‌ها به مدت شش ماه بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: روز چهارشنبه که با روز جهانی کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه مصادف است افتتاحیه برنامه کتابخوانی محله کردآباد ساعت ۱۶در این محله برگزار می‌شود. این پروژه در آینده در سایر محله ها نیز برگزار خواهد شد.

اخوان با اشاره به دومین ویژه برنامه در مهرماه، گفت: همزمان با هفته ملی کودک برنامه‌ای ویژه مربیان با موضوع حقوق کودکان و با عنوان «کدام رویکرد تربیتی با حقوق کودک تناسب دارد؟ » روز پنجشنبه هفته جاری در سالن اجتماعات باغ غدیر با حضور اساتید دانشگاه، مربیان و فعالان عرصه تربیت کودکان برگزار می‌شود. 

وی افزود: همچنین برنامه‌ای روز سه شنبه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان به مناسبت روز ملی کودک در سالن حکمت باغ غدیر این منطقه برای نکوداشت روز جهانی کودک با حضور کودکان عزیز برگزار شده است.

کد خبر 392559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.