نقاط آبگیر و حادثه‌خیز رفع خطر می‌شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری شیراز از رفع خطر نقاط آبگیر حساس و حادثه‌خیز در سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، بهنام احمدزاده اظهار کرد: در پی اجرای طرح  لوله‌گذاری در شهرک گویم آب‌های سطحی و روان آب‌های اراضی ضلع جنوبی گویم، بخشی از اراضی قلات و بخشی از اراضی دوکوهک که به سمت شهرک گویم سرازیر می‌شوند توسط این طرح به رودخانه خشک هدایت می‌شود؛ این طرح با برآورد ۹۰ میلیارد ریال در مرحله آگهی مناقصه قرار دارد.   

وی ادامه داد: در این منطقه اقداماتی که به منظور رفع خطر از نقاط آبگیر و حادثه‌خیز شامل پاکسازی مسیل‌ها از درخت و درختچه، ایجاد بند سنگی، دیواره  شیب‌شکن و حوضچه آرامش در طول مسیر آبراه‌ها، تقسیم آب جداول پر آب، لایروبی و حفر چاه‌های جذبی، لایروبی کانال‌های روبسته و روباز، جداول روبسته و روباز، حفر کانال و لوله‌گذاری اجرا شده است.

احمدزاده افزود: ۴۵ متری گاز حد فاصل آبراه دوکوهک تا بلوار شهید مساوات که متاسفانه مسیر آبراه در سال‌های گذشته توسط افرادی سودجو دیوارگذاری شده و در برخی نقاط تبدیل به باغ شده است، موضوع توسط دادستان مرکز استان و سازمان آب منطقه‌ای جهت رفع تصرف در دست پیگیری قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری شیراز تصریح کرد: ۴۵ متری گاز واقع در شهرک دوکوهک که به عنوان یکی از گذرهای فرعی جهت تردد کامیون‌های حمل مصالح است و در طول این محور دو کانال عرضی عبور می‌کند که با توجه به حجم سیلاب و گل و لای موجود در سیلاب موجب مسدود شدن محور می‌شود که نسبت به لایروبی کامل تمام آبراه‌های ورودی به محور (آبراه دوکوهک و گلستان)، ایجاد حوضچه آرامش جهت رسوب   گل و لای موجود در سیلاب در طول مسیر آبراه‌ها، ساخت دیواره‌های شیب‌شکن و رسوب‌گیر در طول مسیر آبراه گلستان (کشتی خجسته)، اجرای جدول طولی محور و اجرای کالورت عرضی در حال اجرا است.

وی گفت: مسیل قمشه و انجیره که در ادامه مسیل ۴۵ متری گاز و جنب پمپ بنزین شریفی و مسیر رودخانه خشک و نهر اعظم از درخت و درختچه و ضایعات تخلیه شده پاکسازی و مسیل گچ علی بابا نیز احیاء شد و تدابیر لازم جهت رفع خطر از مسیل شیمی گیاه در دستور کار قرار دارد.

احمدزاده اضافه کرد: لکه‌گیری در سطح منطقه ۱۰ با رعایت تمامی اصول فنی و به متراژ ۱۳ هزار و ۶۵۲ متر مربع در سطح شهرک‌های بهشتی، گلستان، گلستان شمالی، گویم و دوکوهک صورت گرفت.

کد خبر 392557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.