محدودیت موردی جذب معلمان تا روزهای آینده برطرف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست روسای ادارات آموزش و پرورش گفت: کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با روش‌های قانونی جبران شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت روابط عمومی آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: برآوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸کمبود ۱۰۸ هزار معلم بود که اکنون با اعمال راهکارهای قانونی و اتخاذ تدابیر لازم از قبیل بکارگیری نیروهای رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط جبران شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نیز محدودیت‌های موردی در برخی مدارس برطرف می‌شود، افزود: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

رئیس آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته خواهند شد، افزود: در همین راستا نیازهای وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده است و اکنون کارگروهی متشکل ازکارشناسان سازمان برنامه وبودجه، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

کد خبر 392547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.